Hej Tessan,
Jag skulle nog prova med att låta bli vagnen och se vad som händer, skriker hon upp sig? eller kanske hon rent av somnar om? (du kanske redan har provat)
Jag har haft precis samma problem och för mig hjälpte det att inte vara där och störa för mycket utan låta bebisen åtminståne få en chans att somna om själv.
Nu gör jag som så att jag går och ruskar på vagnen direkt när lillen vaknar till första gången, fortsätter han att "knöla" avvaktar jag en bra stund tills jag går och ruskar på vagnen igen (givetvis får han inte bli ledsen) och jag märker att det händer mer och mer sällan att han vaknar under lurarna.
Jag tror att man får vara ganska envis med tiderna när det gäller dagslurarna, det verkar ta ett tag innan tiderna sätter sig.
Det är drygt 2 veckor sedan jag körde kuren och började med ett schema och under första veckan var det si och så med både dagslurar och vargtimmen men nu kan jag säga att han är som en klocka, gäspar alltid ca 5 minuter innan det är dags för en lur
Jag tror också, som du säger, att nappen kan vara en bov i dramat, somnar hon med den i munnen och sedan vaknar till utan den har ju förutsättningarna ändrats och hon kan inte somna om förrän hon får tillbaka den.
Hon är ju så liten att det borde gå jättesmidigt att ta bort den
Våran kille hade också napp ett tag men vi la bara undan den rakt av och han har inte saknat den ett dugg utan snuttar lite på handen om han är lite extra "tuttig".
Jag tror helt säkert att strulet med dagslurarna kommer att lösa sig om ni slopar nappen, håller tiderna för dagslurarna och litar lite mer på att lillan kan somna om själv

(kanske blir det ännu lite mera uppvaknanden om ni slopar nappen och kanske behövs det vagnas lite mer under ett par dagar men sen tror jag att hon kommer att sova bättre)
Lycka till!!