Vi har en liten pojke som snart blir 8 månader. William har haft en någorlunda fungernade sömn innan han blev förkyld i oktober (använder napp) efter förkylningen fick han diarre som varade i 15 dagar. Under denna period har vi vyssjat och lulla (vyssan lull) samt bara stått vid sängen och klappat. William har vaknat minst en/timmen samt haft vakna perioder (inte i varg timmen) utan när som, dessa perioder är allt från 0,5-3 timmar långa. Oftast skriker han inte (om man står vid sängen) men försvinner man ut ur rummet så blir det gråt som aldrig slutar.
En mamma i vår mammagrupp har kurat sin son och han sover som en ängel trots förkylning, diarre och öroninflammation.
I fredags bestämde jag mig för att vi alla behöver få komma till ro och få sömn.
Tog bort nappen och buffade ca 5 min, sen ramsade vi och William somnade direkt. Dock har vaknandet 1 gång/timmen hållt i sig. Dock lyssnar han på ramsan eller så gör vi ljud i köket och spelar lite Mozart.
Dagarna är inget problem då jag har haft ett schema sedan han var ca 5 månader (har ändrat lite vartefter han blivit "större") Han och kompisen som redan är kurad och sover har ungefär lika scheman.
I natt fick vi ett riktigt bakslag då William var vaken från 0,00-3,20.... Innan dess så har han vaknat ca 1 gång/timmen.
Vid sänggåendet buffade vi inte men under den långa vaken perioden var jag tvungen att göra solfjädern samt buffa lite, ramsade tills jag nästan blev hes men fick ingen riktig kontakt. Tror att han somnade pga trötthet inte för att jag ramsade eller gjorde solfjädern.
På dagarna sover han fint till ramsa.
Vad ska vi göra för att få honom att komma till ro? Jag ser detta som en otrolig metod som jag tror stenhårt på men jag vet inte om vår son göt det?
Hälsningar Linda