Dina funderingar:
1. Jag har alltid kört ca 5 min bus innan läggning på dagen också. Ni kan ju busa och sen avsluta med en liten sång? Huvudsaken han är glad och nöjd när han läggs. 8)
2. Jag har kortat ner när jag märker att hon inte sover en lur som hon ska, eller vaknar för tidigt på morgonen i minst en veckas tid. Då brukar de signalera att det är dags. Annars kan du kika på de klistrade trådarna där det finns mycket bra schemainspiration.
3. Visst kan han sova i vagnen om du vill. Kanske behöver du vagna honom i början som en liten minikur så att han lär sig att sova i stillastående vagn om det är det du vill. 8)
4. Mörklägg rummet och häng gärna upp ett skynke för att avskärma. Jag brukar hänga ett svart lakan på ena sidan av sängen så hon inte ser mig. Det brukar inte vara några som helst problem. Jag har aldrig vant henne vid resesäng utan bara låtit henne få vara i rummet lite innan så hon känner igen det och sen lagt i sängen som världens självklaraste sak, hon har köpt det direkt.
5. Är han 7 månader nu? Då gav jag:
Frukost: gröt
lunch: mat + frukt
mellis: gröt
middag: mat + frukt
nattslurk: gröt
Men jag slutade amma vid 6 månader. Och hon gillade inte välling. Visst kan du ge banan på kvällen, det är väl jättebra. Du kan ju ge banan först och fylla på med amning.