Liten Smilla har hunnit bli dryga 7 månader och sover gott om nätterna, är glad och trevlig på dagarna och en allmänt nöjd liten tjej.
7 tänder har hon hunnit få också och ålar sig omkring på golvet och hittar saker man letat efter jättelänge
Har en fråga dock. Hon har varit klockren med sömn i så många månader, både dagar och nätter, men senaste veckan har nåt inträffat. Hon bara somnar inte på dagarna. Hon ligger och låter och gnäller, inte gråter ledset, men då och då kan hon skrika lite ilsket och så kan hon ligga i 45 minuter. Eller så ligger hon så 35 minuter och somnar till slut så att en lur som ska vara 45 minuter blir 20 min (utnyttjar en del av marginalkvarten för hon ska få en 20-minutare). Samma sak på långluren och på em-luren. Jag skulle säga att hon nog sovit ungefär 1 timme totalt per dag på alla daglurar sista veckan.
Så här ser schemat ut just nu:
07.00 Morgon och 250 ml välling
0845-0930 Lur
1045 Lunch (mat, dessert + fyller på med 100-150 ml välling)
1145-1315 Långlur
1445 Mellis (250 ml välling+frukt)
1545-1630 Lur
1730 Middag (mat och dessert)
18,30 Bad + så mycket välling hon vill ha, vanligtvis 150-200 ml)
19-07 Natt (aldrig ett knäpp från henne hör man)
Ingen skillnad om hon sover i vagnen eller spjälsängen i sitt rum på daglurarna. Hon somnar inte bättre dagtid nånstans.
Vad händer tro
Tänkte bara att jag ändå ville kolla av med er vad ni tror om det hela?
Dax att gå ned från 45 till en 20 minutare på em snart va? Inte för att det kan vara det som påverkar för just nu sover hon inte sina timmar på dygnet i alla fall
Hej och hå och glad 2 advent :santa:
Kajsa