Hej,
När vår tjej var runt 1 år så märkte vi att hon blev svårare och svårare att söva på kvällen. Hon blir arg och vill inte alls gå och lägga sig.
Det har blivit lättare sedan hon bara sover 1 gång under dagen men vi har fortfarande våra duster på kvällen ibland.
Kanske kan du ha hjälp med hur vårat schema ser ut.
Frukost vid 7:30
Lunch 12:00
Sömn 12:30 - 14:00, 14:15 ibland.
Mellanmål 15:00
Middag 18:30
Natt 20:00
Vi har märkt att hon inte äter lunchen om vi lägger ett mellanmål på förmiddagen så vi tog bort det!
Hon äter lagad mat till lunch och middag, samma mat som vi äter. Vi försöker peta i henne leta mer mat nu på kvällen så att vi kan sluta med vällingen som hon dricker ibland.
Det kanske ser lite sent ut att äta middag vid 18:30 men det är den enda tid som funkar för oss med jobb och sånt och jag tycker att hon skall få äta med oss! Det hon ser att vi lagar och provsmakar, det ska hon också provsmaka

Och det vi äter det äter hon
Sedan vi började med att sova en gång på dagen så har hon blivit mycket gladare! Förut så sov hon 20 minuter åt gången, aldrig längre! Snacka att hon var gnällig innan läggdags! Visserligen så lade hon sig tidigare då men det var en pärs att hålla humöret uppe på henne.
Jag märker att man ibland blir lite "hemmablind" man kör på som man alltid har gjort utan en tanke på att dom faktiskt växer och blir äldre! Och så när dom försöker säga oss något genom att skrika t ex så tycker vi att dom blivit jobbiga att söva
Jag tror det kommer att gå jättebra med bara sömn en gång om dagen!
Tro på dig själv.
Kram