I onsdagsnatt slog Hanna uppvakningsrekord. Innan midnatt hade hon hunnit med närmare 10 uppvak. I min desperation började jag att buffa henne runt två på natten. Hon lugnade ner sig efter ca 10 minuter och somnade faktiskt efter att jag ramsat x4. Resten av natten hade hon endast 2 uppvak ( som jag avhjälpte med buff och ramsa) varav det ena var 06:40! Eftersom jag hade bestämt mig för att börja kura nu på söndag blev natten till torsdag ett litet mentalt genombrott som jag så väl behövde. Ännu mer övertygad om att kuren är rätt för Hanna bestämde jag mig för att inte vänta till på söndag utan köra igång redan som igår!
Hanna är sedan två månader tillbaka van vid att jag ramsar henne och hon somnar alltid själv på kvällen. Jag har följt ett schema i väldigt strikt i drygt två veckor och även lurarna fungerar redan bra. Det som nu skulle bli nytt för henne var buffandet, solfjäder, sova på mage och vara utan napp! Hennes pappa och jag är långt ifrån överens om att "kura" henne. Hade han fått bestämma skulle hon få sova i vår säng, med napp tills hon själv väljer att sova ensam... Hur som helst körde jag igång igår kväll, fylld av attityd och säkerhet. Följande hände:
18:55 Besked, buffade ca. 5 min, snabb solfjäder och ramsade ut x 4.
19:00 Frågor, in och buffade ca 5 minuter, ramsade x4, bekräftade x 4.
19:05 Hanna sover. På mage. Utan napp!
19:30 Hanna vaknar och frågar väldigt argt!
Mellan 19:30-20:05 ömsom buffade jag, gav besked och solfjädrade.
20:05 Ramsade ut x 4
20:07 Bekräftade x 4
20:10 Hanna sover igen!
21:05 Litet gnyande, jag solfjädrade en kort stund, ramsade ut x 2 bekräftade x 2.
21:07 Hanna sover igen
22:55 Lite gnöl, somnar själv om direkt!
03:47 Hanna vaknar och frågar. Jag buffar kort (4 ggr) och ramsar ut x 4. Hanna frågar igen och jag ramsar igen x 4. Gnöl och sedan TYST!
03:51 Bekräftar, mer gnöl och sedan tyst!
03:53 Samma som ovan!
03:55 Bekräftar igen! Hanna Somnar.
04:00 Hanna vaknar till och frågar igen. Jag går snabbt in och buffar kort, ramsar ut x 4. Mer frågor, jag ramsar x 6. Frågor och gnöl. Jag ramsar x 4.
04:05 Frågorna kommer stötvis och hon skriker upp sig. Jag går in och buffar.
04:13 Ramsar ut x 4. Frågor och gnöl
04:15 Ramsar x 4, Frågor och gnöl
04:17 Hanna tar ny fart och jag går in och buffar och solfjädrar.
04:20 Ramsar ut x 4, hon hör inte och jag går på nytt in och buffar och solfjädrar. Nu är hon jättearg!
04:25 Hannas pappa kommer ner och förstör allt jag arbetat upp under de senaste 30 minutrarna. Han klarar inte av att höra Hannas gråt som han uttrycker det. Mitt självförtroende får en kraftig törn och för att få Hanna lugn ger jag henne nappen!!!

Hanna tystnar och blir genast lugn.
04:35 Bekräftar, Hanna somnar.
06:45 Hanna vaknar och gnyr. Jag ger ett snabbt besked, solfjädrar och ramsar ut x 4. Tyst!
06:50 Vill inte riskera att Hanna skriker upp sig utan gör glad morgon!
Under dagen har alla lurarna fungerat perfekt. Hon somnar till ramsan och sover de tider hon ska.
Jag och den ömme fadern har grälat kraftigt idag och vi bestämde att han skall sova hos en polare under de nätter som jag skall kura för han klarar inte av att "behandla" sin dotter så här.

MEN, saken är den att han kan inte "flytta" förrän på söndag. HUR GÖR JAG NU?
Är allt förstört nu? Ska jag börja om på söndag, eller

Jag skulle vilja fortsätta det jag påbörjat redan ikväll, men för att förhindra att Hannas pappa bryter ihop så skulle jag vilja kunna ge henne nappen på natten om hon vaknar. Kan jag vänja henne av med nappen i ett senare skeda av kuren dvs. under söndagnatten eller tycker ni att jag skall börja om helt och hållet på söndag när jag är själv med Hanna
Jag behöver era råd nu, inte få veta vilken taskig inställning Hannas pappa har. Det vet jag nämligen redan...