Försäkringskassan

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
twins

Försäkringskassan

Inlägg av twins »

Hej, jag är lite upprörd :evil: :evil: :evil: , eller kanske MYCKET.

För några veckor sedan hade en av mina tjejer 3 dagars feber. Över 40 grader. Alvedon och liknande sänkte inte febern speciellt mycket. Jag fick bada svalt med henne, blöta huvudet osv. Gå runt och bära och trösta liten sjuk tös, ja ni har säkert varit där.... Var såklart livrädd för feberkramper så ställde väckarklockan VARJE timme hela nätterna för att kolla att allt var bra, och ge vatten o alvedon osv. Problemet (som inte är något problem :roll: ) är ju att jag har tvillingar så samtidigt skulle jag ta hand om Meya som såklart är otroligt mammig och helst vill sitta i famnen hela tiden. Efter första dygnen med denna soppa och noll sömn så var jag inte snabb nog så Meya ramlade ner från vår säng. Det gick bra men ringde hem min sambo för jag kände att det går helt enkelt inte....

Idag när vi pratade med förskringskassan så FÅR inte min sambo ta ut vård av sjukt barn för jag var ju hemma. Hur är det tänkt igentligen att man ska kunna ta hand om båda? Tänk om båda blir sjuk samtidigt? Hur ska det gå... Hon på förskringskassan sa att jag är ju själv annars, varför skulle jag inte klara det nu? Hon har antagligen inte själv barn :evil: .

Så min sambo var hemma i 3 obetalda dagar, känns ju precis som man har råd med det...

Har jag fel här, är det självklart att jag ska klara mej själv? Ni behöver inte svara på detta, vill bara klaga lite... Mitt bollplank svarar inte i mobilen :roll: .

Suck :cry:
Tvillingmamma till prinsessorna Meya och Hanna födda 080208
hjhelena

Inlägg av hjhelena »

Hej

Vi fick ta ut f-penning+vab när det var typ magsjuka eller efter vi varit på akuten med falsk krupp, om jag kunde motivera att det inte gick att ta två själv kunde jag få igenom det. I annat fall kan ni väl ta f-penning båda två, för varsitt barn? Trist är det, men kanske bättre än obetalt?

De på telefon brukar inte ha full koll, är min erfarenhet, men skriv utförligt när du begär så kan det gå, testa!

Kram Helena
Mamma till 2 tvillingkillar födda 2004
och till en lillebror född 2008
twins

Inlägg av twins »

Tack, jag ska prova. Hoppas det går. Annars så får vi hoppas att jag oxå blir sjuk nästa gång, för då måste han väl få vara hemma?

Vilken dag :cry: . Bråk vid matbordet med envis liten "kan helvare" jag är stooor :roll: och vill äta själv :evil: .

Bråk med försäkringskassan :cry: .

Fick tillbaka mobilen från lagning, och ALLA telefon nr som jag trodde var sparade på minneskortet, är borta :evil:.

Suck igen, vilket gnäll det är på mej idag :roll:
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

kraaaam från fjällen! :heart:

:D

sådärja! Bättre visst..?

:wink:

/Fjällmor (med en hel drös "kan helv'are" på hemsidan )
twins

Inlägg av twins »

Tack, känns mycket bättre :heart: .

Vilka fina kan helvare du har då. Kan Meja äta med sked? Mycket imponerande =D> . Vilken sötnos :heart: . Jättefin hemsida :thumbsup: . Hur hinner du med allt :shock: . Superkvinna :!:
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

:oops: :heart: 8-[

tack snälla! :D

Jag har aldrig blivit kallad superkvinna förut....

tjihooo :!:

\:D/ :heart:

Mejas skedande...jo hon kan, om man fyller på skeden åt henne. Så jag laddar en, och laddar sen en ny medans hon tömmer den första, och sen... osv...

:roll: :lol:

Kram!
/Fjällmor
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"