För några veckor sedan hade en av mina tjejer 3 dagars feber. Över 40 grader. Alvedon och liknande sänkte inte febern speciellt mycket. Jag fick bada svalt med henne, blöta huvudet osv. Gå runt och bära och trösta liten sjuk tös, ja ni har säkert varit där.... Var såklart livrädd för feberkramper så ställde väckarklockan VARJE timme hela nätterna för att kolla att allt var bra, och ge vatten o alvedon osv. Problemet (som inte är något problem
Idag när vi pratade med förskringskassan så FÅR inte min sambo ta ut vård av sjukt barn för jag var ju hemma. Hur är det tänkt igentligen att man ska kunna ta hand om båda? Tänk om båda blir sjuk samtidigt? Hur ska det gå... Hon på förskringskassan sa att jag är ju själv annars, varför skulle jag inte klara det nu? Hon har antagligen inte själv barn
Så min sambo var hemma i 3 obetalda dagar, känns ju precis som man har råd med det...
Har jag fel här, är det självklart att jag ska klara mej själv? Ni behöver inte svara på detta, vill bara klaga lite... Mitt bollplank svarar inte i mobilen
Suck