Jag skrev förut ang min käre son som är fyra månader och vaknar på natten och är orolig trots genomförd kur. Jag fick då rådet att ge smakportioner för att han skulle vara riktigt mätt och belåten. Jag har nu gjort det i kanske två veckor plus att han får välling som nattslurk men problemet kvarstår. Han får fyra stora mål per dag. Han ammas plus får flaska efter. Till lunch får han bröst, flaska och smakportioner. (Ett par matskedar mat och även lite katrinplommonpure.) Det är väldigt smaskigt
Han har tillräckligt med vakentid på dagarna så han borde vara trött. Ja han borde vara väldigt trött eftersom han vaknar på natten. Han är aldrig ledsen men han bökar snurrar runt pratar o gnäller lite. Om jag ger honom nappen då somnar han om relativt fort. (Nappen brukar jag ge när han ligger o ska sova sedan tar jag ur den när han somnat. )Kan det vara nappen som ställer till det för honom?
Jag får honom inte att ligga på mage fast jag gärna vill att han ska det. Hur gör man för att få honom att sova på mage?
Jag brukar ramsa när han vaknar på natten och ibland tar han till sig den, ibland inte. På dagarna däremot lyssnar han till den.
Finns det någon som kan ge råd hur vi ska gå tillväga? Tycker synd om lillen att han inte får sova skönt hela nätterna. På dagarna är han solstrålen själv med en mycket fin aptit. Han gråter nästan aldrig så han verkar må bra men 15tim sömn får han inte. Vad kan vara fel?
Tacksam för hjälp.
Kram Caroline