Kurdag 1- hjälp!

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Ummusab

Inlägg av Ummusab »

Jaha, ok. Dåså. Trodde jag gjort nåt fel längs vägen. Tack Sara.

Men ska jag köra med pangramsa varje natt tills han lär sig somna om själv, eller ska jag försöka låta honom somna om själv så gott det går redan nu? Alltså, jag menar, ska jag vänta in i det längsta, tills jag är säker på att han inte kommer att somna om själv (alltså tills jag helt klart hör "vakenljud"), för att se om han ändå somnar om själv (och för att han ska förstå att han - åtminstone teoretiskt sett - kan det)?

/Ummusab
:heart: Storebror :heart: 060410 kurad jan 2009
:heart: Lillebror :heart: 071112 kurad okt 2008
:heart: Lillasyster :heart: 100129 kurad aug 2010
:heart: Bebis Liten :heart: 110713
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Jag pangramsade, bättre att de inte hinner vakna till. Men så en dag så sov antingen han eller jag vidare utan att vakna. :wink:

Andra gör som du föreslår, så där får du känna efter själv!
Ummusab

Inlägg av Ummusab »

Hej!
Nu har jag skaffat mig ett problem är jag rädd:
min son somnar inte utan en viss bit vi spelar på stereon. Som en förlängd ramsa liksom... Vid uppvak under natten så somnar han om med ramsan, men det är just insomnandet dag och natt som har blivit lite problematiskt...

Vi badar, äter gröt (alt. välling), sen skrattar vi. Som alltid har jag problem att få honom att skratta. Han ler och trivs, men skrattar inte om jag inte kittlar honom. Min man (som inte läst in sig på kurandet eller förhållningsättet eller nåt annat :? ) menar att det räcker att han är nöjd... Stämmer det? Jag tycker inte det. De gånger läggnignarna går som bäst är då han haft riktigt kul och skrattat (även om jag måste anstränga mig till 200% för det).

Hur som helst: hur ska jag komma ur det träsk jag gått ned mig i :?:
:heart: Storebror :heart: 060410 kurad jan 2009
:heart: Lillebror :heart: 071112 kurad okt 2008
:heart: Lillasyster :heart: 100129 kurad aug 2010
:heart: Bebis Liten :heart: 110713
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Är det strul- mycket skratt
Vanligt gott liv- kommer man undan med mindre skratt.

Alltid bus, men ambitionen kan vara olika.

Stereon, tja, sänk allt eftersom, lite i taget. :wink:
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"