Nykomlig här! Med hopp om sömn efter första k

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Neo

Nykomlig här! Med hopp om sömn efter första k

Inlägg av Neo »

Hej hej!
Inatt inledde vi en kur med vår snart 11 mån dotter som hittills bara somnat i vår säng som en liten utväxt på mitt bröst. (Och sedan småsnuttat hela natten...) Själv är jag lite blödig när dottern protesterar, så den "sakliga" av oss är utan tvekan dotterns pappa. Han var SÅ duktig i natt och vagnade och vagnade. Sprang in och ut och ramsade! Och jag var faktiskt också duktig (tycker jag själv) som lät dottern ligga kvar. 8) Till min stora glädje svarade hon bra på vagnandet och grät aldrig några längre stunder.

Natten (fr. 20:20-7:20) blev uppdelad i 8 "sovpass" och när vi båda stormade in i morse för att väcka lillan hade hon ett brett leende på läpparna! Helt plötsligt är jag övertygad om att detta kommer att gå vägen! Underbart!!! :D
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Välkommen och pris och beröm :D Bra jobbat :D även verkligen av lilla barnet :D

Läs nu bara på :!: Noga. Igen och igen. Ni ska känna er absolut laddade och övertygade till tänderna :shock: Gör inte (det vanliga) misstaget att lämpa över ansvaret på lilla barnet nu, be till Gud och hoppas på det bästa, typ... :roll:

Jobbet är bara påbörjat, men påbörjat briljant :lol: Nu måste det måste fortsättas enligt ritningarna. Så lär er dem utantill :!: så ni kan dem i sömnen :lol: :lol: :lol: (Jadå, den kommer :lol: )
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Neo

Inlägg av Neo »

Tack Anna för svaret! :D

Inatt är vi inne på tredje natten. Efter en lite trög nattning (fortfarande av pappan), då hon satte sig upp i sängen så fort första strofen i ramsan kom, så har hon faktiskt bara vaknat 1 gång hittills! Och då somnade hon redan efter 10 minuter! Härligt!

Min fundering är hur man kan undvika att hon sätter sig upp i sängen :?: (Hon sover på rygg som du förstår...) Är det bara att låtsas som ingenting och gå ut ändå? Eller ska man lägga ner henne och vagna lite till? Vi är ju inne på tredje natten nu så vagningen är ju egentligen bara kristilldelning? :?

/Mamman som sovit 2 hela nätter nu! :D
annawahlgren

Inlägg av annawahlgren »

:D Förtydligande, tack :D Sover i säng men sätter sig upp och vagnas :?:
Neo

Inlägg av Neo »

Jo, lillan sover bara i sin spjälsäng nu på natten, men vi har "vyssanluss-tassar" på den och då kan man vagna hela sängen! :) Vi gungar inte på den utan kör den helt enkelt fram och tillbaka på golvet som en vagn! Vi tyckte det kunde vara bättre än buffning för vår tjej på natten eftersom det är så hon har somnat på dagen sedan ett halvår tillbaka. Och på dagen somnar hon på fem röda... (och skulle hon sätta sig upp då så kan man ju bara "knycka till" lite i vagnen så att hon lägger sig igen, och så somnar hon).

Så frågan är om man ska köra samma princip på natten - vagna lite till (så att hon lägger sig ner) och sedan gå ut igen, eller gå ut ur rummet trots att hon satt sig upp i sängen :?:

Måste bara klämma in en liten rapport från hela natten också! Det blev bara tre omnattningar allt som allt och två sovpass var 4 timmar långa :!: :D :D Lite grinigt fortfarande på dagen idag dock och matsuget är inte jättestort ännu - men det kommer det med! Det är vi helt övertygade om!
*Dotter f. aug -04
*B?rjat kura 23 juli 2005. B?ttre sent ?n aldrig! :)
annawahlgren

Inlägg av annawahlgren »

:D Bra, bra :D Alla sätt är bra utom de dåliga :D Fortsätt fint och självklart :D och minns bara att för att lilla älsklingen ska kunna (fortsätta) göra framsteg, så krävs att ni gör "baksteg" - först, och kontinuerligt :idea: Vi vill inte ha något nytt vagningsmönster ens med tassar :!:

Pris och beröm :lol:
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"