Jag har en son som är 7 mån och mkt motoriskt aktiv och tidig. Kryper och står upp med stöd utan problem. Han hade kolik fram tills 4 mån ålder och sömnen har alltid strulat!!! Nu börjar det bli kris i familjen (där pappa har flyttat ut fr sovrummet). Vi är ganska trångbodda, så lillen och jag sover nu i sovrummet och far i vardagsrummet... Lillen vaknar ca 5-10 ggr per natt och vi är en mkt trött familj!!!
Han sover på mage, men så fort han vaknar till, sätter "krypreflexen" in och han sätter sig upp el ställer sig upp i sängen. Jag lägger tillbaks honom på mage, men han skjuter direkt rygg och jobbar sig upp. Detta kan upprepas 50-80 ggr innan han äntligen somnar!! (jag skojar inte). Att hålla fast el buffa (går inte) honom med tvång känns fel. Ofta hamnar han i min säng vid 2-3 tiden och jag ammar honom till sömns
Orkar snart inte mera!! Pappan jobbar mkt och jag får klara allt på natten själv.
Vet inte om jag fixar en riktig kur > 4-5 nätter..
Har läst SHN boken och önskar att jag kunde få det att funka. Hur gör jag?? Binder snart fast lillen i sängen...
Vårt schema ser ut så här:
06.20 Vaknar
07.00 Ammar
08.30 Han sover i 45 min
10.00 Gröt
11.30 Sover i vagnen - ca 45 min
13.00 äter barnmat
15.00 Sover 30-45 min
17.00 Gröt
18.00 Ammar
19.00 sova natten
Snälla hjälp mig! Kan man kura i Jämtland fortfarande??
//Mia