Åh tack för alla svar Kiki, Ewa, K-ina och TorpSara! Nancy, du är välkommen att trådkapa HUR mycket du vill, speciellt när det gäller min guddotter

!
Ewa
Abbes mage har varit helt okej sedan vi återinförde mjölk i kosten 1 oktober. Det är däremot ungefär då som eksemen blossade upp, nattsömnen blev värre igen (trots regelrätt kur), samt en förkylning som ännu inte gått över (mer än 5 veckor!!) började. Så från igår är han återigen mjölkfri, så får vi se vad det ger. Tyvärr också fiskfritt om han får bestämma själv

. Vilket han inte får, men han spottar ut allt som smakar fisk
TorpSara:
Jag funderar på linfröolja som jag har i kylen, men sen läste jag att linfrön innehåller cyanid om man äter i stora mängder (hur stora?). Vet du om det gäller linfröolja också?
Lycka till med den oheliga soppan

!
Nancy
Rapsolja och osaltat smör kan du blanda i ersättningen till Lani utan problem. Salvorna antar jag är helt ok också för en minibebbe.
Så, strategi till att börja med blir magdroppar och rapsolja i maten, samt Borago-salva, eftersom den finns på samma inköpsställe som magdropparna

.
Kram Jenny och Abbe (som är såååå förbannad över att inte komma framåt, han är så nära men knäcker inte koden...)