Inatt exempelvis så skulle jag in för kejsarsnitt för att jag skulle ha bebis.
Men jag fick bara en sån där plastbalja med hjul.
Så stog jag där och undrade hur jag skulle göra med fyra normalsmå bebisar och en plastbalja och bara ett andningslarm.
Sen blev det riktigt hemskt. Jag fick en annan mamma till rumskamrat som hade tvillingar. Eller i alla fall två små nyfödda. Oklart om det var tvillingar. (Men det måste det ju ha varit
Så jag lade alla mina bebisar i baljan
Inne på apoteket tar jag med mig alla NAN-förpackningar de har och så går jag upp till avdelningen för att koka nappflaskor och vatten.
Nu kommer jag på att jag inte har kollat neonatalen. Tänk om där finns fler övergivna bebisar
Tack och lov är det tomt där.
Sen blir det riktigt jobbigt. Jag skall köra hem med sex bebisar i bilen och jag har bara en babylift.
Hemma är jag helt ensam. Ola är i väg nånstans med Hugo och Sofia och jag funderar på SM och hur jag skall få till det med SEX stycken små bebisar.
Jag sätter mig för att mata "bebis 1" och när hon (?) har ätit färdigt skriver jag på lappen vad klockan var och hur mycket hon åt. Sedan tar jag tag i bebis 2 och struntar i att hon sover som en sten. Hon kan äta och sova, det går så bra.
Alla landstignskläder är oranga, så det är helt omöjligt att veta kön på bebisarna. Fast när jag skall byta blöjor är de alla tjejer.
Jag vaknade lite kallsvettig och nervös innan jag hade hunnit leva mig igenom en SM-natt med sex små bebisar
Jag hoppas verkligen att jag inte drömmer någon "fortsättning följer" inatt.