Surkål och ödlor

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
Gäst

Inlägg av Gäst »

Jag drömmer såna hemska mardrömmar så det finns inte. :shock:

Inatt exempelvis så skulle jag in för kejsarsnitt för att jag skulle ha bebis. :roll: Det var bara det att de plockade och plockade och plockade ut bebis efter bebis efter bebis :shock: och det blev fyra stycken. 8-[

Men jag fick bara en sån där plastbalja med hjul. :?

Så stog jag där och undrade hur jag skulle göra med fyra normalsmå bebisar och en plastbalja och bara ett andningslarm. :roll: Jag hade ju liksom inte med mig tre extra andningslarm till BB "ifall det skulle råka bli fyrlingar." :D :roll:

Sen blev det riktigt hemskt. Jag fick en annan mamma till rumskamrat som hade tvillingar. Eller i alla fall två små nyfödda. Oklart om det var tvillingar. (Men det måste det ju ha varit :?: ) Och hon stack. :shock: och hela BB var helt plötsligt tomt. Det var bara jag där, med sex små bebisar. :shock: Helt tomt och öde i korridårerna.

Så jag lade alla mina bebisar i baljan :roll: (två där uppe och två där nere) och så tog jag de där andra två i famnen (tanten som hade lämnat de andra två efter sig hade tagit med sig sin plastbalja, oklart var alla andra BB;s plastbaljor var.) och så gick jag ner till bilen för att hämta min barnvagn. Men den hade ju ingen insatsdel längre, och risken fanns att bebisarna skulle falla ur. Så jag lägger två bebisar längt in i vagnen och behåller mina fyra i plastbaljan. :roll: Sen hastar jag tillbaka in till sjukhuset för att se om jag kan ta mig in på deras apotek.

Inne på apoteket tar jag med mig alla NAN-förpackningar de har och så går jag upp till avdelningen för att koka nappflaskor och vatten. :roll: Alla bebisarna sover.

Nu kommer jag på att jag inte har kollat neonatalen. Tänk om där finns fler övergivna bebisar :?: :shock: Så jag smyger dit ner och tittar mig igenom alla sängarna med bankande hjärta för hur skall jag göra ifall där finns någon som behöver ha extra vård :?: Eller om jag hittar någon bebis i solvaggan :?:

Tack och lov är det tomt där.

Sen blir det riktigt jobbigt. Jag skall köra hem med sex bebisar i bilen och jag har bara en babylift. :shock: Så jag lägger alla små paketen i sina landstingskläder längts bak i bilen och kör tretti hela vägen. De ligger på mage längst bak och sover.

Hemma är jag helt ensam. Ola är i väg nånstans med Hugo och Sofia och jag funderar på SM och hur jag skall få till det med SEX stycken små bebisar. :roll: Jag kommer fram till att det är bäst att sätta upp en papperslapp på kylskåpet och så numrerar jag bebisarna. Bebis 1,2,3,4,5 och lilla nummer 6. Nu har jag tappat kollen på vilka som var mina från första början. :shock:

Jag sätter mig för att mata "bebis 1" och när hon (?) har ätit färdigt skriver jag på lappen vad klockan var och hur mycket hon åt. Sedan tar jag tag i bebis 2 och struntar i att hon sover som en sten. Hon kan äta och sova, det går så bra. :roll:

Alla landstignskläder är oranga, så det är helt omöjligt att veta kön på bebisarna. Fast när jag skall byta blöjor är de alla tjejer. :roll:

Jag vaknade lite kallsvettig och nervös innan jag hade hunnit leva mig igenom en SM-natt med sex små bebisar :shock: så jag kan inte meddela hur det gick. :roll:

Jag hoppas verkligen att jag inte drömmer någon "fortsättning följer" inatt.
Jannika

Inlägg av Jannika »

:lol: :lol: :lol: Tyyyypiskt skorpioner! Det kan aldrig göra nåt lite lagom. :wink:

Kram Jannika
Gäst

Inlägg av Gäst »

Jag säger också heeeeej :heart:.

Jag lovar att alltid betala skatt resten av mitt liv. Jag är tacksam över Antons braiga kommunala dagis med bra fröken, tacksam över bvc-sköterska och psykolog och deras omsorg om barnens deprimerade mamma, tacksam över sjukpenning som betalas till mig när jag är sjuk. Jag är också enormt tacksam över min sambo som gör ett riktigt hjältejobb härhemma, men honom slipper jag som tur är betala skatt för :lol:.

Tacksam är jag också över Anton, som både snorar och trotsar. Och är svårt bajsnödig. Han lär mig tålamod... :roll: (det går sådär emellanåt).

Och slutligen är jag tacksam över min son Abbe som slutat sova igen och därför blir kurad nu (av mig). Natt ett har gått, och eftersom han hela sitt liv är verktygad så hamnade vi på natt två redan efter halva natten! Svårt att kura sitt eget barn, tycker jag.

Jag tror vi är rätt långt nere i livssvackan, men det går rätt så bra tycker jag. :lol:

Päivi: tycker du verkade ha rätt bra koll på att ha sex bebisar!
Gäst

Inlägg av Gäst »

Jannika skrev::lol: :lol: :lol: Tyyyypiskt skorpioner! Det kan aldrig göra nåt lite lagom. :wink:

Kram Jannika
Jag tar till min egen banderoll, här:

"Varför göra något 'lagom' när man kan göra det ordentligt :?: "

8)
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Päivi skrev:
Jannika skrev::lol: :lol: :lol: Tyyyypiskt skorpioner! Det kan aldrig göra nåt lite lagom. :wink:

Kram Jannika
Jag tar till min egen banderoll, här:

"Varför göra något 'lagom' när man kan göra det ordentligt :?: "

8)
instämmer *mysvrålar från lejonflocken*

:wink:
Jannika

Inlägg av Jannika »

:lol: :lol: :lol:

Pussar till Jenny! :heart: Du låter ändå pigg mellan raderna tycker jag. Heja Anton! Heja Abbe! Heja Jenny! Heja hjälten!

Kram Jannika
blomman

Inlägg av blomman »

Jannika!
Hur var showen?
Hörde att recensionerna var sådär. Men hur var DINA recensioner?

Faktum är att jag inte hunnit prata med honom sen han kom hem :oops: , iofs var det väl bara en dag emellan innan Gävlegiget, så han måste fallit för din charm alldeles på egen hand :lol:

Pratade du med honom nåt?

Jag är i mindre bra skick efter helgens bravader. Två fester på en och samma helg, kombinerat med tjock snuva, lätt hosta och mensvärk, det blir sådär :roll: . Jag ska dricka te med honung och bädda ner mig...

Kram
Jannika

Inlägg av Jannika »

Hej blomman!

Jag har ju helt glömt att recensera!

Darlingen som jobbat mycket med evenemang och är en fena på att uppskatta mängd gissade att det var 150 pers på plats. Det var hockey samma kväll vilket säkert bidrog till det låga antalet. Vi var de enda som satt på främre raden! Efter paus vågade sig några fler dit från läktaren.

Det började lite trevande och segt med lite ping-pongande dem emellan. Modigt men surrigt fast jag gillade det ändå. Det känns bara som Tobias är så himla impad av Christoffer att han har svårt att hävda sig i deras samspel, det blir ojämlikt och det förtar charmen. Tobias halva var väl lite mindre kul i min smak men när Stoffe (som jag numera kallar honom :wink: :lol: ) fick leka själv blev det rejäl kvalitéhöjning. Han hade några riktigt roliga teman a la oväntat, just det som jag gillar med honom, så vi fejkade inte ett dugg när vi ställde oss upp för de stående ovationerna till finalen, haha!

Inte nog med att vi fick gratisbiljetter, vi fick dessutom 240 spänn betalt av ljuskillen på slutet. :shock: Det blev en riktigt lukurativ kväll för oss. :D

Tack för att du peppade mig att söka finalambassadörsplatserna!

Kram Jannika
blomman

Inlägg av blomman »

Jannika skrev:Stoffe (som jag numera kallar honom :wink: :lol: )
Se där, jag har känt honom i över två år och har fortfarande inget smeknamn på honom :wink: ..

Lite lustigt om Tobias ser upp till Kristoffer, eftersom Tobias själv blev årets manliga komiker i år. En titel som inte Kristoffer fått nångång (han blev däremot årets nykomling förra året).
Har inte sett dem ihop, ska göra det på torsdag, men då är det inte med showen utan vanlig stand.up.
Jag gillar annars Tobias teatraliska stil. Han har en riktigt skön rutin om polacker..
Men de var tydligen inte så nöjda själva heller.

Hade du kostym?

För intresserade som har mig som vän på fejjan, kan man nu se mig som misslyckat operationsoffer och min käre sambo som ruskigt äcklig clown där..
Apropå kostymer..
(Ja, vi firade "konsumtionshalloween" på riktigt med stor fest där alla klädde ut sig..)
Jannika

Inlägg av Jannika »

Ja, alltså, jag VET ju inte om han är impad, det bara känns som att Tobias sneglar mer på Stoffe än tvärtom. Stoffe avbryter utan att skämmas Tobias, han hade lite svårt att "få plats" när de dubbelkörde. Men jag är glad att jag fick gå och jag skrattade glatt mitt undulatskratt (enligt Tobias) åt alla skämt. Jag var på lysande humör, haha! Själva analysen gjorde jag efter, under showen är jag med, om du förstår hur jag menar. Darlingen tyckte det var skitbra!

Nej, ingen kostym. Om man inte kan kalla min klänning för "inte-såsa-hemma-i-myskläder"-kostym.

Nej, vi pratade inte med dem efteråt. De försvann som oljade blixtar in bakom scenen efteråt men vi skickade tack med ljuskillen som jag hoppas att han framförde.

Kram Jannika
blomman

Inlägg av blomman »

Jannika skrev:jag skrattade glatt mitt undulatskratt (enligt Tobias) åt alla skämt.
Intressant. Han måste känna extremt glada undulater, jag har själv aldrig hört dem skratta. Men så är han ju yrkesverksam komiker också och kan kanske underhålla undulaterna bättre än jag kan.

Kul att ni hade kul i alla fall!

Har inte Gävle en stand-upklubb som heter Gasta? Om ni blivit sugna på mer..
Gå och se Magnus Betnérs teatergig nångång också. Han är MER än sevärd!
Jannika

Inlägg av Jannika »

Betnér är redan en favvo härhemma. Han är ju överallt numera så han är svår att missa. Han är så djävulskt klipsk och rolig samtidigt. Det känns som han har en politisk agenda och det gillar jag eftersom jag delar hans åsikter väldigt ofta.

Guuuuu' va' seeeeegt det är att börja med mitt kurs-skriveri. Blä. Hjärnan går på högvarv men det kommer ingenting på papper.

Lilla Nella är sjuk. Igår kväll hostade hon så dant att hela middagen kom upp. :( Orolig natt med mycket host, tjut och tut i sömnen. Hon vill suga på tummen men kan inte för då kväver hon sig och då blir hon frustrerad. Idag har hon snorat järnet men varit på topphumör så det är nog på väg åt rätt håll. Milo sympati-hostar som Lisabeth-katt-ungen om nån undrar. :roll:

Nu ska jag fixa mellis. Det blir vitamin-bombs-fruktsallad så kanske vi jagar bort de dumma bacillerna.

Kram Jannika
kattklo

Inlägg av kattklo »

Hej kära kacklare!
Humorkackel. Det är bra. Jag skulle behöva något skoj. Brukar läsa 1000apor, finns lite där som är min humor, men annars flabbar jag väl mest åt och med mig själv och familjen.

Jag har sån obehagskänsla i magen sen jag anmälde K till en förskolekö. Det är ju bara en kö. Men jag är så sablans vemodig av mig. Och har så svårt för avsked. Från personer och från tid som går. Jag borde ta tag i mig själv.

Och det är kaos här hemma. Alltså till ytan. Hur gör ni andra? När damsugs det? När plockas det? På hur många ställen i huset får det ligga smutsig kontra ren tvätt?..... Jag älskar att vara med mina barn men när det kommer till hushållet, tja då finns det mycket annat jag är mycket bättre på.
Men det är ju så trist när hela kvällarna går åt till att rädda skeppet.
K-ina

Inlägg av K-ina »

Hos oss dammsugs det när det behövs... Vi är dåliga på att organisera oss... I och för sig har jag märkt ett mönster. Sambon brukar dra igång med dammsugaren på torsdagkvällar.. Kanske han är organiserad??? :shock: :?: :idea:

Gustav lekte hos en kompis i helgen och de hade krupit in under en bäddsoffa och fått sig en tillsägelse om att de inte fick vara där.
Kompisen svarade: - förlåt, men Gustav ville så gärna se en dammråtta, för han har aldrig sett nån...! :lol: :lol: :lol:
Jag tror jag skrattar ihjäl mig. Vi har MÄNGDER!!!!
Mamma till två pojkar.
Axel född Mars -00 och Gustav född Juli -03
Lua

Inlägg av Lua »

Gustav lekte hos en kompis i helgen och de hade krupit in under en bäddsoffa och fått sig en tillsägelse om att de inte fick vara där.
Kompisen svarade: - förlåt, men Gustav ville så gärna se en dammråtta, för han har aldrig sett nån...!
Jag tror jag skrattar ihjäl mig. Vi har MÄNGDER!!!!
:lol: Jag skrattar också ihjäl mig! En kompis son kikade in under våran säng och utbrast: "OJ. EN KISSE!" Så här har vi gått från råttor till katter :shock:

Här är vi organiserade så det räcker och blir över :wink: Torsdag kväll är det städning (nytt! Tidigare var det lördag förmiddag som gällde men vi tycker det känns för "skadlig" tid.) Jag är chef och delar ut uppgifter till liten och stor. Vi börjar innan Allis och Isak gått och lagt sig och slutför när de sussar sött. Det tar ungefär 2 timmar att gå igenom huset.

Varje kväll: innan välling plockning i Allis och Isaks rum, en vuxen och de själva. När de somnat, 5 minuters plockning med äggklocka.

Arbetsschema under veckan med matlagning och disk.

Om det funkar :shock: :?: Nä. Inte alltid. Men nästan. I alla fall betydligt oftare än om vi inte hade organiserat oss :D

Kram Lua. :heart:
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"