Nancy skrev:Hur går det för er allihop

Kram från Nancy
Tack Nancy för natt du frågar
Jag hinner inte alls med någon datortid nu - inte ens för min egen tråd.
Jag är hos pappa 2-4 h varje dag. Jag har Amadeus med mig, ammar och sköter honom där och sen sover han i vagnen. Och så springer jag in och ut och vagnar alltid efter det första 45-skarvet. Sen hem och laga mat till kvällen om inte Jonas gjort det.
Ja, detta skulle förstås inte vara möjligt över huvudtaget om Jonas inte vore ledig från jobbet nu. Men han kan inte vara ledig från jordbruket så det är ett himla pusslande och passande ändå.
På kvällen när vi fått dom båda i säng (ca 21.30) så är det dags för mig att ta itu med tvätt, strykning, mangling och städning. Allt som jag annars kunde göra undan de timmar jag är hos pappa. Någon tid till att maila, surfa, gå på promenad, leka med Antonia, höststäda i trädgården, ta vara på alla äpplen vi fått, vila, planera matsedeln för veckan eller göra några egna projekt finns ju inte.
Ska nog försöka införa schema för Amadeus då vi går över till vintertid (han blir 2 mån. imorgon men vi väntar alltså en vecka till). Har dock inte hunnit göra några anteckningar alls över hans tider.
Amadeus mår dock bra och i måndags var vi på 2 mån. kontroll. Han väger nu 5,4 kg och är 57,6 cm. Läkaren var imponerad av hans fysik - hur stark han är i både benen och nacken. Han försöker ta sig framåt redan, går upp på armbågarna och står med spända ben och har hälarna i golvet när man håller i honom. Han bär sin egen vikt, det är bara balansen som saknas!!!
De som träffar honom säger också att han verkar äldre än han är.
Läkaren, som är den samma som jag själv gått till, var väldigt lättad och glad av att se vårt samspel och han konstaterade att Amadeus nog var den tröst jag behövde och att han verkar väldigt harmonisk och välmående med tanke på hur JAG mår. Jag känner också att han är min livlina och att vi har något speciellt. Skulle jag mista honom skulle jag gå under, den saken är säker.
SM funkar ganska bra nu och då han var 6 veckor vagande vi bort första nattmålet. Häll på i fem nätter och ändå ville det sig inte riktigt så jag höll på att ge upp då vi efter en vecka bara fått till 6 h natt två gånger. Men så plötsligt en natt när jag slog upp ögonen första gången av hans ljud, visade klockan på 05.15. Då hade han sovit 8 h själv och jag sa "ÅJ" så högt att Jonas vaknade. Han gjorde om det natten därpå, men nu har två nätter varit lite sämre igen. Men han sover natt ungefär 21.30-7.30 med ett nattmål.
Hoppas ni också har det bra - jag hinner aldrig läsa någon annans tråd mera...