Ur askan i elden...
Den här dagen har varit för jäklig

.
Den började med att jag måste ge tillskott efter andra nattmålet också innan han var nöjd. Sen började han strula vid bröstet direkt vid första målet i morse. Han beter sig likadant varje gång: Suger glupskt tag, drar några tag, släpper frustrerat och skriker och krumbuktar sig. Så håller han på tills han är helt hysterisk och bara skriker med vidöppen mun, med bröstet i munnen.
Jag begriper inte vad detta betyder annat än att det kommer för sakta och för lite
Måste alltså ge flaskan igen vid första målet. Såg till att han var proppmätt - och så vaknade han ändå, igen, efter bara 45 min

.
Lydde de råd jag fått här och förskte amma igen. Samma kaos. Gav flaska igen - han spydde upp det mesta och fick helt klart magont då inga rapar någonsin kommer upp för honom och han redan var mätt.
Dagen har sedan fortsatt i samma stil. Efter tredje målet satte jag honom i bilstolen för att åka till pappa och sen till mamma också. Då var kl.16.00. Målet hade börjat kl.14.45. Han vaknade direkt vi kom dit (efter 20 min. i bilen), somnade aldrig om ordentligt utan sov sen bara korta snuttar i min famn, och var hysteriskt övertrött när vi kom hem kl.18.30. Påbörjade ett nytt mål då, han började skrika direkt vid bröstet och jag gav upp och gav flaskan direkt. Sen skrek och spydde han omvartannat, precis som om magen var proppfull redan från början. Inte före kl.20.30 lyckades jag få honom att somna - då han äntligen hade rapat!
Nu har jag pumpat för en gångs skull för att få veta vad som egentligen finns i brösten. Det var 125 ml, eller 90 + 35. Dvs 70% mindre på den sida där jag från början var tvungen att använda amningsgummi den första veckan.
DAGENS FRÅGOR:

Ska 125 ml räcka åt en 2 veckors grabb eller inte

Vad betyder hans beteende vid bröstet om inte lathet

Hur ska jag vid dessa situationer göra för att "vara envis som en åsna" - hur jag än trugar så slutar det med hysteriskt gråt från honom och inget diande

Vav tror ni om denna plan
* Byta ut alla flaskor + nappar till den moell som har MINST hål och också är speciellt utvecklad mot sk kolik

(Dr. Browns finns inte här i landet men Avent har nåt liknande system).
* Alltid amma då han vaknar för fort men inte ett helt mål igen så tätt inpå utan bara en omgång från varje sida för att undvika magont och spyande.
* Pumpa varje kväll då han somnat.(Omöjligt att hinna under dagen pga Antonia)
* Skärpa till mig angående mitt eget vätskeintag.
* Börja ge Disflatyl