Från sorg till barnaväntan. Nu börjar resan!

Tips- och samtalsforum kring havandeskap och förlossning
Skriv svar
blivandemamma
Rådgivare/advisor

Inlägg av blivandemamma »

Hej!

Ja, han är verkligen en helt annan filur, den här lilla kakan. Maken är nu hemma på heltid eftersom jag inte orkar allt med sammandragningar och foglossning. Vi har det mysigt ihop, lilla familjen :heart: På morgonen är det maken som går upp och ger Arvid välling och förbreder ensamleken medan jag ligger kvar och drar mig :D Kakan vaknar av sin pappas röst och gör morgongympa med låååånga sträckningar en stund innan han somnar om igen :heart:

Jag har varit hos mamma och vilat upp mig i två omgångar. Ätit smörgåstårta, sovit länge på morgonen (med tempurmadrass :lol: ), tittat på gamla fotografier från när vi syskon var små och haft det allmänt skönt och lugnt. Arvid och Daniel har grejat här hemma, städat och fejat, plockat ekollon i skogen och haft mysigt :D

I eftermiddag skall vi åka till badhuset. Första besöket för vårt badmonster, Arvid :shock: vet inte hur vi lyckats undvika det! :lol: Jag skall själv bara guppa runt och vila magen i lite tyngdlöshet. Har ökat bricanyldosen, men lite avslappnande bad kan väl bara vara bra?! :wink: Så tänker jag iaf.

Kramar, Anna
Gammalt barnaboksbarn och mamma till
Arvid - 07
Ebbe -08
Alfred - 11
Otto 2016-08-12
Elle

Inlägg av Elle »

Vad skönt att ni är hemma båda två så du verkligen kan vila och ta hand om dig och Pyret.

Ha så skoj i badhuset :D
:heart: Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
Johanna w.

Inlägg av Johanna w. »

Visst är det härligt att vara hemma allihop! Så skulle man ha det jämt ju :D . Hoppas dina SD minskar m vila och foglossningen också...
När är bf? Vilken vecka är du i nu?
Kramar!
Mamma till
Hjärtis april 07
Lill-hjärtis oktober 08
blivandemamma
Rådgivare/advisor

Hej!
Ja, det är väldigt lugn och mysigt att kunna vara hemma tillsammans. Laga god mat, göra lite små utflykter, allt efter orken. Eller bara ligga i soffan och mysa. Arvid verkar trivas alldeles förträffligt med den ordningen :lol:

Jag tycker sammandragningarna har lugnat sig, eftersom jag haft sammandragningar trots bricanylen så tar bricanylen bara toppen av dem. Men det har ju räckt. Tog ingen bricanyl i går och känner mig rätt bra idag också så får se om de kan bli kvar i skåpet idag med. Är idag i v34+5 (BF 27/11).

Foglossningen har varit lite elakare på sistone men det bryr jag mig inte så mycket om, sålänge bebisen mår bra :D Är ju inte så lång tid kvar nu.

Var hos barnmorskan i fredags också. Skönt att höra lilla hjärtat banka därinne :heart: Jag har fortfarande bara gått upp 6 kilo, men magen växer som bara den så jag är glad. Min kropp behövde inte en massa extrakilo. Jag äter massa gott och njuter :lol:

Helgen tog lite mycket på krafterna då jag städade och bakade kakor till söndagens kalas :roll: kanske lite dumt eftersom jag fick verklig utmattningssymtom efteråt.... Men mycket vila och kärlek så nu känner jag mig piggare idag!

Jag och Arvid skall mysa med farmor eftersom pappan i familjen jobbar idag. Det brukar Arvid vara väldigt nöjd med :heart: :D

Kram, Anna
Arvid - 07
Ebbe -08
Alfred - 11
Otto 2016-08-12
Johanna w.

Inlägg av Johanna w. »

Det låter sunt och härligt!
Och du har ju inte så långt kvar då :!: November är ju riktigt snart :D .
Har ni några namn förslag?
Skönt att du kan avgöra själv när och om du måste ta Bricanylen. Det är ju absolut bäst, att kunna lyssna på sin kropp och inte vara behöva be en läkare om det=).

Kram!
Mamma till
Hjärtis april 07
Lill-hjärtis oktober 08
Elle

Inlägg av Elle »

Hur mår du Anna?

blivandemamma
Rådgivare/advisor

Hej!

Jo, jag mår bra faktiskt! :D Har mest lite "sista tiden krämpor". En vad som svullnar när jag rör på mig för mycket, foglossning och mycket förvärkar, speciellt på nätterna. Men idag är det v 37+0= kakan är färdigbakad! :lol: I går storstädade jag huset :shock: , maken jobbar igen, lite kortare dagar men det funkar. Känner mig pigg faktiskt!

Kakan är en lugn bebis, varit inne till Lund för kontroll igen då han inte rör sig 10 gånger per dag alla dagar. Skönt att se att allt är bra. Han låg och mös med händerna för ansiktet och knöt och sträckte lilla handen hela tiden. Läkaren var imponerad av att se så bra finmoterik, samtidigt gav han en liiiten buff med foten, som jag såg på skärmen samtidigt. Jättebra att kunna se så bra fin- och grovmoterik redan i magen :D Så han är en frisk och fin bebis, bara det att han är lite stillsam. Min vännina säger att han är en tjock CHOKLADkaka. Att det är därför han är så still, för han är tjock :lol: :lol: gillar inte motion 8)

Tagit fram kläderna som kakan skall få ha på BB och hans filt. Skall försöka packa BB-väskan i helgen. Arvid och jag skall göra det, efter inspiration från Emma :heart:

Tänk, snart är det dags :shock: (eller så tar det ytterligare 5 veckor men det behöver vi ju inte säga högt.... 8) ) Jag är nog redo. Så redo man kan bli då!

Anna
Arvid - 07
Ebbe -08
Alfred - 11
Otto 2016-08-12
ilindstrom

Inlägg av ilindstrom »

Följer din tråd i tystnad. Tänk nu är det inte många veckor kvar tills du får möta den fantastiska lilla person som finns där inne :heart:

Klokt att låta storebror vara med i packandet av BB-väskan.

Kramar :heart:
Ida
Storbus :heart: -02
Mellanbus :heart: -04
Lillbus :heart: -07

www.sovgott.net
Nancy

Inlägg av Nancy »

:D Hoppas att det inte är alltför lång tid kvar :heart: Underbart att du känner dig så pigg :D

Kram från Nancy
Elle

Inlägg av Elle »

Vad härligt att höra! Kakan verkar ha det riktigt mysigt där inne, får hoppas att han inte väntar 5 veckor innan han vill komma ut :wink:

Emma80

Inlägg av Emma80 »

Vad mysigt att jag inspirerade dig! Skönt att han är färdigbakad nu. Hoppas du får må bra resten av tiden.

Kram Emma
:heart: Emil född 070510 :heart:
:heart: Elias född 081005 :heart:
blivandemamma
Rådgivare/advisor

Tack för era svar, ni är så söta allihop :heart:

Sista dagarna har faktiskt kakan rört sig mer än på länge. Han sparkar inte, men rör sig mycket! Känns härligt. Tror också att han fixerat sig eller iaf vridit sig mycket längre ner i bäckenet, ilandet och trycket nedåt har blivit mer påtagligt.

Har svårt att sova på natten, minns inte att jag hade det sist på det här viset. Vaknar hela tiden, förvärkar och orolig sömn. Är kallsvettig och illamånende på dagarna. Är det vanligt på slutet eller har jag åkt på nåt skumt kanske? :roll: :?

Kram, Anna
Arvid - 07
Ebbe -08
Alfred - 11
Otto 2016-08-12
Elle

Inlägg av Elle »

Anna, så där mådde jag när det var på g. Kanske Kakan är redo att komma ut nu? SPÄNNANDE! När är nästa koll hos BM?

blivandemamma
Rådgivare/advisor

Ihhhhh! Sådär får du ju inte säga Elle, nu blir jag nervöööös! :lol: 8) :shock:
har egentligen kontroll på fredag men eftersom maken åker till Danmark tor-fre och befinner sig ca 4 timmars bilväg härifrån :shock: :shock: , tvingas jag boka om tiden, skall ringa i morn.

Har haft det såhär i två dagar nu, så undra om det går över måntro?! 8) :lol:

Kram! :lol:
Arvid - 07
Ebbe -08
Alfred - 11
Otto 2016-08-12
Elle

Inlägg av Elle »

Det var inte meningen Anna :heart: :wink: Jag följer din tråd med spänning!

Skriv svar

Återgå till "Barnaväntan"