Jag och min man är mitt uppe i kurandet (på rygg) av vår lilla gullugne Theo, sjumånader. Är nu inne på näst sista dagen på uppföljningsveckan och vi känner att vi skulle behöva lite stöd i vårt kurande. Även om framsteg har skett så är vi inte i land än!
Vi har bestämt att Theos natt är mellan 19-07 och att han sover i två omgåmgar under dagen. Dagslurarna och schemat i övrigt fungerar bra och han äter som en häst. Läggningen vid 19 går bra, vi lägger honom till rätta och ramsar 4 ggr. Theo snackar lite med sin sovhund och kan stålla nån fråga och vi ramsar då nån gång som påminnelse. Han somnar på ca 10 minuter. På natten vaknar Theo fortfarande några gånger, igår vaknade han bara vid 02 och sedan vid 5:30 och var då vaken till 06:45 då han somnade några minuter innan vi gjorde glad morgon. Nu i natt vaknade han 00:43, 02:20, 03:40, 03:50. 04,49, 05:35, 05:50 och var efter det vaken och låg och "pratade". Övriga gånger ramsade jag och han somnade om direkt. Men han har hittills under kuren vaknat ca 5:30 och är sedan vaken till ca 7. Först "pratar" han nöjt men efter ett tag blir han lite ledsen och frågar varför vi inte kommer och tar upp honom. Vi ramsar men han vill inte somna om den tiden. Några dagar har han somnat om några minuter strax innan kl 7 och då har vi väckt honom glatt.
Oj oj, vilket långt meddelande detta blev. Det jag undrar är vad vi ska tänka på för att dels få honom att sova längre intervall på natten och dels hur vi ska få honom att somna om mellan 5:30-7 då han är pigg och övertygad om att han är utvilad! Vi har varit tuffa med att inte gå inte alls så länge natten varar!
Vi känner oss övertygade om att detta ska fungera men jag kan ibland känna att personer i min närhet ifrågasätter SHN-kuren vilket gör att i alla fall jag blir osäker på om jag vet vad jag gör. Bortsätt från detta så känner jag att SHN-kuren känns rätt för oss och vi vill verkligen ge Theo förutsättningarna för att kunna sova gott! Vi är dessutom i desperat behov själva av sömn vid det här laget! Känns därför så himla skönt att detta forum finns!Är det nån som har tips?