Har skrivit förut och haft lite funderingar runt SHN kuren, som jag tänker "köra" igång med om ca 1 vecka, nu vill jag bara ha bekräftat att jag greppat alla punkter vad gäller genomförandet, så att allt blir perfekt
Redan nu har jag börjat använda mig av en del verktyg såsom buffning för att lugna killen om han är ledsen/arg när jag lägger honon i sängen för att sova natt.
Är han lugn när jag lägger ner honom markerar jag bara helt kort med solfjädern, att nu är det natt och går ut.
Jag har även vagnat honom för att han ska somna vid dagslurarna.
(slutar alltid innan han somnar och låter vagnen stå still ca 10 minuter för att han ska hinna somna ordentligt).
Har också börjag tänka enligt standardmodellen vad gäller mattider men killen sover oftast väldigt korta stunder på dagarna, tyvärr.
Gav för första gången idag tillägg för att se till att han är riktigt mätt (har tänkt erbjuda det efter jag har ammat till varje mål.)
Som sagt har jag tänkt vänta ca 1 vecka med att sätta igång och har då tänkt använda mig av ramsa också, säger nu ramsan när vi går in i sovrummet för att den ska sätta sig.
Har satt ett schema som ger killen 10 timmars nattsömn + 5 timmars sömn dagtid, fördelade så det passar de vanor han har visat redan nu. ( ser det som den största utmaningen att få till dagslurarna eftersom han idag sover ca 3 1/2 timme sammanlagt på en dag, vilket jag vet är alldeles för lite )
Nätterna var helt ok en kort period, då han somnade ca 20.30 och vaknade först nån gång mellan 03.30 och 04.00, åt och somnade om till ca 06.00 men nu är de tillbaka som de var förut d.v.s , somnar 20.00, vaknar ca 01.00, äter ca 30 min, somnar, vaknar igen ca 03.30, äter och bökar därefter mest hela tiden fram tills hans underbara pappa
Första natten räknar jag med att jag får lov att buffa en hel del för att få honom att somna om, då han är van att få mat och även köra ramsan så att den sitter. (buffa tills han är lugn och avslappnad, i kombination med ramsan, ändra tonläge utefter hur han svarar, gå ut med ramsan + ca 2 st ramsor utanför dörren, lyssna av hur han reagerar, gå in igen om skriket stegras i ställe för att mattas av, buffa och ramsa igen o.s.v)
Andra natten ska man väl bara buffa i nödfall, men är det ok att buffa en hel del även andra natten om ramsan inte tar? för killen ska ju inte skrika! Har lite svårt att tro att det bara ska räcka med att ramsa (jag vet att jag måste jobba på attityden
Tredje natten ska man bara behöva använda ramsan förhoppningsvis och uppvaknandena ska ha blivit färre?
(kan tillägga att jag redan nu också använder mig av tillrättaläggandet)
Kan man solfjädra andra och tredje natten om man tycker att det behövs? Eller gör man för mycket då?
Utanpå detta avser vi att följa schemat vi har spikat, se till att han ligger i sin vagn hela den tiden man bestämmt att han ska sova på dagen, även om han antagligen bara sover 20 minuter, vagna om det behövs och ta upp honom när luren är slut.
Har inte heller missat skrattet före gonattet (tillämpas redan nu)
Skulle vara så jättetacksam för tips och påminnelser från nån som är en fena på allt detta, har verkligen pluggat på men kan säkert ha missat något och jag vägrar att misslyckas med detta
Detta blev en väääääldigt lång fråga, hoppas att nån orkat läsa