Idol 2008

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

miar70 skrev:Fin sammanfattning, /LO, även om jag inte är helt överens :wink:

Jag gillar inte Kevin speciellt, han är lite för.. barbie och tvål :? för mig.
Jag gillar inte heller honom av just den anledningen, men han går inte att bortse ifrån. Han levererar och gör det han gör riktigt bra!

Jesper bort! Inte mig emot. Det minsta faktiskt...
Att Sepideh hängde löst är ju inte klokt faktiskt. Men jag har inget att skylla på. Jag ringde inte.
(däremot la jag 10 kr i boxen till Ronald McDonald, om nu någon skulle vilja veta ;) :lol: )

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Ja, det var väl väntat att det var Jesper som fick åka!
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Krümel

Inlägg av Krümel »

MiaR: Eller så kan du gå med i Facebook-gruppen "Adoptera Johan Palm"! :lol:
Mamma till lilla prinsessan, 17 Februari 2005 och lilla prinsen, 27 Juli 2007. Har följt standardmodellen från start med båda.
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Krümel skrev:MiaR: Eller så kan du gå med i Facebook-gruppen "Adoptera Johan Palm"! :lol:
:mrgreen:
Haha, det låter, det :lol:
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Jannika

Inlägg av Jannika »

Bästa kommentaren igår: Jag ler när det är roligt... :thumbsup:

Jag gillar Lars som person, personlighet och motvikt. Är det inte från hjärtat är det inte äkta och i hans värld inget att ha hur väl inövat och passande det än är. Kan man göra annat än gilla en sån människa?

Jag tycker Johan fick oförtjänt dålig kritik och Yasmina ofattbart bra dito! :shock: Det var blekt och mesigt. Hon sjunger "fint" och det passar inte till en sån popdänga. Intetsägande. Hon är söt och dansarna gjorde ett toppenjobb som gjorde fler än jury-Andreas förblindad tror jag.

Loulou sjöng skitbra tycker JAG men hennes halsont gjorde att hon blev självmedveten på ett sätt som minskade självsäkerheten och det syntes på scen. Hellre surt med Attityd än rent med svajigt självförtroende (känns det igen? :wink: )

Anna :thumbsup: Asbra låt asbra framfört.

Alice behöver rikta sig utåt mer men det kommer tror jag. Igår "upptäckte" jag hennes coolt hesa röst. Hon har en skönt ambitiös inställning. En arbetshäst tror jag. Det kommer att betala sig snart.

Kevin är som en hundvalp på uppåttjack. Söt och lite påfrestande men han kan. Proffsig. I output kan han lära Alice ett och annat.

Lilla Robin är juryns gullegris. Igår förstod jag lite mer varför. Alla de unga är ju så ofärdiga och egentligen kan man inte ställa samma krav på dem som på de som är äldre av flera anledningar. Igår såg jag lite bus och glimt i ögat som jag gillade.

Stora Robin sjöng så klent att jag drabbades av sekundärskam vilket jag sällan lider av annars. Han såg rädd ut.

Jag gillar Jespers röst och jag tror att han hade kunnat bli bra med lite mer pepp. Jag tycker de varit taskiga mot honom.

Päivi, jag tycker surt är ett utmärkt ord!

Kram Jannika
Gäst

Inlägg av Gäst »

Surt... :-k som gammal filmjölk? Som gammal grädde..? Som gammal yoghurt..?

Ifall man alltså har en röst som kan liknas med en mjölkprodukt. :P

Fast... vin kan ju också vara surt... en gammal fin, ädel årgång som blir sur... :?:

Ja, men DÅ är jag med! :D

Folket som inte har åldern inne att dricka annat än mellanmjölk surnar till på sitt sätt. :D

Och de lite äldre på ett annat. 8)

Jaja... :shock: :lol:
Gablex

Inlägg av Gablex »

Åh vad kul! NU är vi på banan även i detta hus! Och jag har ganska lätt att hitta en favorit - Anna B :wink: (det är ju även jag, för er som inte vet :P ). Ärligt talat, hon verkar mycket mognare än sina 16 och har en härlig röst, tycker jag. Och LÅTEN! Åh! I love!
Anna, stolt mamma till Storprins född -98, Sessa född -00 och Pojkpiraya, född -04!
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Jaha, tjejor :D :wink: :heart:

Då är det Idoldags igen, nu dammar jag av tråden!

\:D/ :-({|=
Gäst

Inlägg av Gäst »

Kvällens framföranden, i princip samtliga:

:sleep:
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

:D Bäst: Johan, Lars och Alice :D

Extra besviken på Loulou som var trist.

Yazmina åker ut.

Så tycker jag!
twins

Inlägg av twins »

Oj, vilken kul tråd :D .

Är såld på Idol, säger varje år att jag inte ska titta mer, men här sitter jag varje fredag :roll: .

Har för första gången någonsin röstat...

LARS :heart:

Han är så skönt bra och egen!

Tycker om Alice oxå =D>

Tror som miar70 att Yazmina åker :sleep: , boring...
Tvillingmamma till prinsessorna Meya och Hanna födda 080208
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Vi hörde de första framträdandena. Mormor är här och Vera skulle för en gångs skull få vara uppe och titta.
Hon var supertrött och i en paus så tog mormor med henne upp och bytte till pyjamas och borstade tänderna. Hon började gråta och vi visste inte vad som hände, men hon kom ner igen och satte sig i mitt knä. Hon skakade av frossa, men hon frös inte. Hon sa att hon mådde illa och hade ont i halsen.
Vi bar upp henne och hon satt på toa jättelänge med en hink framför sig. Nu slapp hon kräkas även om hon hulkade några gånger, så jag hoppas att det inte var något.
Men jag tycker så SYND om henne. :(

Så Idolkvällen blev lite avslagen och vi missade det mesta. Jag såg Johan och han hade vuxit och kändes säkrare på scen och sjöng bättre, även om han inte sjunger bra. Alice gjorde bra ifrån sig, men jag håller med Päivi, rätt slätstruket rätt över.

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Jannika

Inlägg av Jannika »

Men Päivi, vad neggig du är! :shock: :lol:

Jag tyckte Alice, Lars och Johan var mer än godkända. Lamotte ÄR bara cool. Energin på rätt plats igår men endel skrikiga toner som var lite svårsmälta fast vad göööör det i det stora hela? :lol: Kevin stod jag ut med också. Robin protes tar sig medan Robin rock stampar. Rådjursögat fortfarande söt men världens vanligaste röst. Anna gör sin grej bra men hon får passa sig för deppfacket. Hon är bättre när hon blandar moll och dur. Vem har jag glömt?

Vem åkte ut?

Kram Jannika

Ja! Sepideh. Tant-tråkigt på värsta viset. Hon HAR ju fantastisk röst, varför välja en sån aptråkig låt? Det kan inte finnas nån som kan göra den bra....

Kram igen. :D
ulrikaj
Kontakt:

Inlägg av ulrikaj »

LARS :heart: 8)
mamma till goaste killen Jacob 17/3-02 :heart: och till goaste tjejen Liw 1/1-07 :heart:
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Jannika skrev: Vem åkte ut?
:mrgreen: Orkalet i Alby svarar: Yazmina (som sagt..!) :wink: :!:
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"