Lur nr 2 har nu infunnit sig. I sedavnlig ordning pratade han sig själv glatt till söms, tog 20 minuter, men ingen klagan, bara nöjda små bubblande ord. Skönt. Han verkar fakltiskt inte riktigt trött när jag går in med honom, men det är ju inte så konstigt, vilket annawahlgren också konstaterar, med tanke på att han faktiskt fått sova mycket mer än annars. Schemat är ju emellertid planerat utefter hans vanor innan och schemat får jag ju inte ändra på ännu. Men sen, när jag väl får det kommer jag nog skjuta upp båda lurarna lite och förkorta den på eftermiddagen. Just nu ser Tors schema ut så här:
Tor är 10 månader by the way
19.30-07.00 nattsömn
07.00-07.15 mamma-mys och mamma-bus i soffan så att Tor vaknar ordentligt
07.15 välling 220 ml och smörgåsbitar (fast äter inte så mycket av mackan)
09.30-11.00 sova
11.00 Mat: mannagrynsgröt och smörgås
14.00 Mat: hemlagad mat och fruktpuré på burk
14.30-16.00 sova
17.30 Mat: Det vi äter
19.20 kvällsslurk: 250 ml välling
19.30 skrattet till godnattet och SOVA!
Det är en halvtimmes för mycket sömn inplanerat av den anledningen att han alltid faktiskt sovit bra under dagarna och då i regel valt att sova 1.15 minuter, men det är ju inget naturligt sovpass så därför kunde jag inte ha ett sånt i schemat. Vi har valt att hålla järnet på förmiddagsluren och låter den andra bli så lång som den blir (i regel 1.15), fast den får inte bli längre än 1.5 timmar. Sen blir det ju inte riktigt sömn alla de där minuterna heller eftersom han ligger och pratar en stund innan han somnar
På er inrådan tönker jag nu sluta oroa mig för att han inte somnar direkt och jag är kanske också för lycklig över hur bra natten gick för att oroa mig riktigt på riktigt i alla fall. Nu ser jag fram emot natten, undrar hur det ska gå och tycker det ska bli kul att jämföra imorgon. Detta är sista natten på huvudkuren, sen är det uppföljning. Så skönt att ha klarat av de första nätterna.
Kramar