Hejsan hoppsan!
Den sjuke sonen är fortfarande sjuk. Innebär brist på nattsömn för hela familjen!

Men idag är pappa H hemma med honom, så jag är tillbaka på jobbet. Med ont i halsen...
Tinis - Jo, jag har sytt de byxorna, de bruna i velour med blommor på ena benet. Det var inte något krångel alls, de flesta mönster jag utgått ifrån har varit av samma karaktär: ett framstycke och ett bakstycke, som man sedan klipper gånger två. Däremot sydde jag inte resårkanal, utan en mudd, för det tycker jag är lättare. Blir byxorna lite låga i midjan gör det just inte någonting. Sedan tycker jag att det för mindre barn borde vara mer bekvämt. Snygga blev de i allafall! Finns ju med på bloggen - de svarta med små blommor på ena benet.
Fördelen med sjuk son och att stanna en dag hemma från jobbet är att sonen har en långlur mitt på dagen!

Då knåpade jag i lugn och ro ihop en sovpåse till knyttet i magen! Mönstret är från Stoff och Stil och har omlott-ringning i halsen, som jag tycker blir lite sådär bra. Känns som att en smalaxlad baby kommer att se lite 80-talig ut. Nu är påsen lite i största laget hur som helst, så nyfödd blir det inte läge att använda den. Den skall bara läggas upp, men jag måste kolla hur lång den skall vara. Har en Polarn-sovpåse hos min syster, som jag tänkte jämföra med. Kul var det hur som helst och gick jättefort! Walle skall sedan få en hyfsat matchande pyjamas, för det behöver han verkligen.
Jo, jag tar det lugnt! Påbörjade inte nästa projekt, även om jag skulle kunnat. Skall vänta lite. Andas...