Tack Anna för att du tar dig tid att svara på alla mina frågor!
Usch jag skäms nästan när jag läser mina första inlägg, vad trodde jag liksom, det är klart att detta tar lite tid och måste få sätta sig i lugn o ro!
Min lilla älskling är förkyld och snorig stackarn. Hon gör sitt bästa för att sova sina sovpass men vaknar tyvärr av att hon inte kan andas genom näsan och blir ledsen eller förbannad (?) Därför är det lite svårt att hålla schemat just nu. När hon väl somnar så vill jag ju låta henne sova eftersom hon behöver just sova. Tänker jag fel? Jag menar eftersom jag ändå varit så förvirrad och oklar över schemat så tänker jag att vi inte riktigt startat på riktigt.
På måndag, om lillan är frisk, så börjar vi på riktigt och då ska vi vara helt på det klara med när läggningen och matningen på natten ska ske.
Jag läser här att man ska lugna den lilla på plats och inte rädda henne skrikandes med famnen, men om hon vaknar från ett långt sovpass med ett skrik av ex. hunger, vilket händer ibland, bör jag inte då ta henne till bröstet direkt?
En annan fråga är hur jag ska natta henne inför sänggåendet? När jag kör på med schemat så ska hon få sova i vagnen. Bör jag då ge henne en chans att somna själv? När börjar man annars vagna, vid lite bök o rop eller vid skrik?
Som det är nu somnar hon ofta vid tutten vid kvällsslurken och sedan lägger jag ner henne o går ut. Efter ett tag börjar hon skrika och då går min man in och buffar lite på sitt egna sätt vilket funkar ibland. Oftast stegras skriket och det slutar med att jag kommer med tutten, hon suger tre tag o somnar sedan. Hur kan man bryta detta? Hon är väl för liten för SHN och ramsa etc. (har inte läst den boken än så jag är inte så påläst)
Även fast den här världen är helt ny för mig och vi ännu inte gjort några stora framsteg så kan jag säga att jag är såå glad över att det finns! Tack Anna! Jag märker på min älskling att hon mår så mkt bättre av att matning, umgänge etc är lite (mycket) mer uppstyrt och att hon får mer sömn på dagarna (hittills- men snart även på natten)
Jag läste krönikan om säkerhet- genialisk! Känner redan att den rätta attityden börjar växa fram!
Kram på er alla!