Ännu en bra dag tillända. Lilltjejen sover och vi har precis ätit en god middag.
Några funderingar har jag dock. Har lite problem med skrattet till go´nattet både dag som kväll. Ofta är hon så trött när det är dags för att sova (oavsett om det gäller kvällen eller dagslur) att det är stört omöjligt att få henne att verkligen skratta. Annars har hon spontanskrattat en massa idag och gnällt rekordlite. Men just inför långluren blev hon superduperledsen typ en kvart innan läggtid. Och nu när hon skulle sova för natten kämpade vi jättemycket för att få henne att skratta, men hon log mest och fnissade lite lite lite. Sen var hon glad och nöjd när hon flög ner i sängen, men så fort hon låg ner började hon skrika och sen gnällde, gnydde och skrek hon omvartannat i en kvart innan hon somnade.
Funderar på om det är jag som är stressad inför läggningen som påverkar??
Undrar också om vårt schema är ett problem?? (finns inlagt på s3 el 4 i denna tråd)
Sen är jag lite orolig över att hon inte får i sig tillräckligt med mat.
Hon äter som följer:
7:00 Ammar båda brösten länge vid uppvak.
8:00 En portion gröt.
11:30 En liten burk mat samt en liten burk frukt (detta måste alltid trugas i, gillar inte nya smaker)
14:30 100-150 ml ersättning
17:30 En portion gröt samt en halv liten burk frukt.
18:30 Ammar nattslurk, men hon är inte speciellt intresserad.
Flertalet av måltiderna måste trugas i henne. Bortsett från morgonammningen som hon slukar som hon aldrig har fått mat

Ska jag, om hon inte vill äta maten till exempel, erbjuda annat eller får det vara då??
Tacksam för svar och lite pepp så jag kan sjuta några fler vargar