Blir det kanske rörigt för honom?
Funderar också på om det är helt fel att använda ramsa på barn som är yngre än 3 1/2 månad?
Nu när vi kör igång med kuren om nån dag är min lille kille ganska precis 3 månader.
Han sover ganska okej på nätterna ( somnar ca 20.00, vaknar och äter ca 03.30, somnar om och sover ca 1,5 timme men börjar därefter "knöla" och håller sedan på så tills vi ger upp och kliver ur sängen ca 07.00 )
Det stora problemet för honom som jag ser det är att han sover så väldigt oregelbundet på dagarna, ibland bara 15 minuter här och 15 minuter där, t.ex så fort vagnen blir still om vi är ute och går vaknar han.
Vi har redan börjat använda oss lite av vagning och buffning men det känns som att vi gör fel, eftersom vi inte kört hela "kitet" liksom.
Som det ser ut nu buffar vi honom när han ska sova för kvällen, ser till att sluta innan han somnar och det funkar bra att få honom att slappna av för att kunna somna på det viset, men hittills ( har hållt på så ca 2 veckor ) så måste vi buffa ca 15 minuter varje kväll innan han slappnar av och somnar.
Samma sak när han ska sova på dagen så vagnar vi och han somnar men först efter att vi hållit på ca 10-15 minuter och som sagt så vaknar han ofta efter en liten stund igen.
Jag förstår ju att meningen med kuren är att inte behöva hålla på och buffa/vagna mer än första och kanske, i nödfall, andra natten/dagen.
Jag hoppas att vi inte förstört något genom att ha hattat på det här viset, nu när vi bestämt oss för att genomföra kuren "på riktigt" ?
Jag undrar också vad man ska göra efter första natten om killen inte vill sluta skrika även om man lägger till rätta och använder sig av solfjädern, när man inte har någon ramsa?
Är man lite mer generös med buffning då? inte antar jag 8-[
Bör vi rent av avvakta tills han blir några veckor till innan vi kör igång och då använda oss av ramsa?
Kände mig stupsäker på allt härom dagen men nu börjar frågetecknen dyka upp.
Vore jätte tacksam för tips från erfarna kurisar, lite kloka ord så att jag gör allt rätt för min lille guldklimp