Surkål och ödlor

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
Jannika

Inlägg av Jannika »

JennyH skrev:Tack för påminnelsen om LOA!
Varsego! Det svåra tycker jag är att lita på att det ska ske.

Och det är ju mycket lättare när man önskar nåt man inte absolut behöver. Nåt som man kan tänka sig men inte måste ha. Som gräsklipparen tex. Nu är ju gräsklipparsäsongen över = inget nödvändigt just nu. Då kan man slappna av och släppa taget efter önskandet.

Kram Jannika
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Jannika skrev:
Men nu vet vi ju, och jag tror att det är lugnt ikväll. I annat fall ser jag det som internutbildning.
Jamen vad var det då? :-k
Tillfällig fnurra. En pissig dag, typ. 8) Och ont i halsen. Han låter som en hel 071-tjej. :lol: Men det brukar inte störa.
Sussi

Inlägg av Sussi »

Ni som vet allt! :D ;)

Hur många ägg kan man ge till ett barn? Är två ägg/dag för mycket? Min 10-åring W behöver en ordentlig frukost för att hålla jämnt humör i skolan. Han brukar få omelett, mjölk och frukt eller liten smörgås, men kan jag ge honom det varje dag? Hur mycket påverkar egentligen bröd/kolhydrater/socker humöret? Jag vet inte om jag har rätt eller bara inbillar mig, men jag tycker mig se skillnad på honom (och hans "beteende") beroende på vad han äter...
Mamma till sju underbara barn och ett barnbarn :heart:
kiki

Inlägg av kiki »

Sussi skrev:Ni som vet allt! :D ;)

Hur många ägg kan man ge till ett barn? Är två ägg/dag för mycket? Min 10-åring W behöver en ordentlig frukost för att hålla jämnt humör i skolan. Han brukar få omelett, mjölk och frukt eller liten smörgås, men kan jag ge honom det varje dag? Hur mycket påverkar egentligen bröd/kolhydrater/socker humöret? Jag vet inte om jag har rätt eller bara inbillar mig, men jag tycker mig se skillnad på honom (och hans "beteende") beroende på vad han äter...

Vad vet jag 8) 8) 8) men gå till www.kolhydrater.ifokus.se så får du nog svar :lol: Jag tror dock att kolisar påverkar MYCKET, så ägg till frukost är kanonbra. Jag kokar 3 ägg sen delar jag med äggskäraren två gånger och mosar ihop med en STOR klick bregott, supergott och jag står mig bra. Tänk på att äggen ska vara ekologiska för att alla näringsämnen ska finnas med. Min storson som jobbar hårt på att få mig att förstå att jag är knäpp som inte äter kolisar, smyger bort dom när jag inte ser :lol: :lol:
Mamma till Felix född januari 92, och Mio augusti 06

Social delaktighet
http://www.facebook.com/home.php?ref=ho ... 1060030067
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Sussi skrev:Ni som vet allt! :D ;)

http://blogg.passagen.se/dahlqvistannik ... 3%B6r_barn

Doktor D's kostråd för barn :thumbsup:

En bra start... vill du sen rota vidare så fins det massor att läsa i ämnet. Men börja här :wink:

Kram :heart:
/Fjällmor
K-ina

Inlägg av K-ina »

Trevlig helg på er nu! Jag pyser iväg på bokmässan i morgon bitti och i tätt följd på fredag kväll åker jag "hem". Till mamma alltså!

Bäst av allt? En natt i EGET hotellrum! Hoppas jag är på rummet innan 20.00 så jag får ligga i sängen och kolla på idol! :lol: Sen ska jag upp i god tid för att äta hotellfrukost! LÄÄÄÄNGE :lol:
Mamma till två pojkar.
Axel född Mars -00 och Gustav född Juli -03
ÅsaB
Kontakt:

Inlägg av ÅsaB »

Åh jag skall stå på nämnda mässa och jobba i mitt företags monter i eftermiddag. Det ser jag måttligt fram emot, men vad jag faktiskt SER fram emot är att jag skall träffa K-ina!!! :D Alltid lika roligt att träffa sina forumvänner, eller hur?

Annars är livet piss. Men så är det ibland. Försöker att inte förstora upp det. Från och med nästa vecka är jag i allafall ledig en dag i veckan, plus att jag snart bara har fyra veckor kvar på jobbet. Det känns rätt bra. :D
Waldemar (Walle) 07-01-08 :heart:
Kurad maj -07. Finslipad i Gastsjön 2007.
Gustav 08-11-12 :heart: (39+4)
www.backjohan.se - uppdaterad 8 jan till Walle :heart:
Syblogg: www.backjohan.blogspot.com
Sussi

Inlägg av Sussi »

Tack kiki och Fjällan :heart: Jag ska läsa era länkar i helgen! (Och fortsätta göra omelett ;))
Mamma till sju underbara barn och ett barnbarn :heart:
ÅsaB
Kontakt:

Inlägg av ÅsaB »

Jag träffade K-ina igår! :D Och behöver jag ens säga att det var jättekul och att jösses - vilken tjej? Det vet vi ju alla ändå, men det är så kul när det bara faller på plats och man träffas som om man har setts tusen gånger förr!

Dessutom var jag FÖRST! K-ina förlorade sin "träffa-forumister-oskuld" till mig! Riktigt stolt är jag, faktiskt!
:lol:
Kramar// Åsa
Jannika

Inlägg av Jannika »

Åh LYLLOS dig Åsa som fått träffa K-ina! :heart: Jag förstår att du är mallig. :D

Jag hade också behövt träffa K-ina igår efter en svettig dag där jag bla lyckades tappa bort vår lånehund. :shock: Ägarna har fortfarande inte svarat på mitt ursäktande sms. :oops: En familj mindre på bröllopet? Jag antar att Det är tanken som räknas inte är ett ordspråk som passar dem....

Idag är jag gladare för min bästis kommer hem till bröllopet och stannar JÄTTElänge jämfört med vad hon tänkt. :heart: Hennes gulliga mamma var förbi igår på den svettiga dagen och hade med sig nybakt bröd, plommonmarmelad och ett presentkort på massage. Bara så där. Det gjorde att det blev ett roligt avslut på svett-dagen i alla fall. Phu.

Kram alla gulliga! Jannika
Gäst

Inlägg av Gäst »

:shock:
Men.... hittade du hunden igen? Eller är den fortfarande borta?

Kram på dig, och hoppas att det blir mindre svettigt idag :heart:
ÅsaB
Kontakt:

Inlägg av ÅsaB »

Om det piggar upp kan jag berätta att vår gamla katt tog död på en undulat, Mojje, som vi hade hand om för några goda vänner...

Fågeln, som var en riktigt trevlig och rolig fågelindivid, bodde inne i min systers rum (vi var tonåringar, tror jag). Katten Bosse, en otrolig jägare, satt utanför. Min mamma glömde fullständigt bort att där fanns en fågel på besök och öppnade dörren... Sedan hördes jättekonstiga ljud där inifrån och plötsligt förstod vi. Min mamma och syster sprang skrikande in i ett annat rum och jag fick gå in. Bosse hade Mojje i munnen och var på väg in under sängen, när jag nöp honom i nackskinnet och fick ut Mojje ur gapet.

Han dog inte med en gång, men levde inte så länge. Familjen hann få hem den.

Inte kul. Men faktum är att det är en sådan hysterisk och absurd historia att vi idag skrattar så vi skriker, när vi pratar om det, samtidigt som vi skäms som hundar. :?

Så jag tycker att en borttappad hund inte är så farligt. Om den kom tillrätta, vill säga! :shock: Vilket jag antar att den gjorde. Eller?
Jannika

Inlägg av Jannika »

Jo. Han hade gått hem. Men jag tror inte ägarna har hört er fågelhistoria. Tyvärr. /J
*frieda*

Inlägg av *frieda* »

Jannika skrev:Jag hade också behövt träffa K-ina igår efter en svettig dag där jag bla lyckades tappa bort vår lånehund. :shock: Ägarna har fortfarande inte svarat på mitt ursäktande sms. :oops: En familj mindre på bröllopet? Jag antar att Det är tanken som räknas inte är ett ordspråk som passar dem....
Nej men fy vad hemskt :shock: Jag hade dött av ågren 8-[ Stackars, stackars dig. Vilken tur att hunden bara hade gått hem :D
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Jannika skrev:Jo. Han hade gått hem. Men jag tror inte ägarna har hört er fågelhistoria. Tyvärr. /J
Är de svårt sura? :shock:
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"