Att byta från vagn till säng på dagslurarna

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Veronica

Att byta från vagn till säng på dagslurarna

Inlägg av Veronica »

Vi har nu genomfört 3:e natten av kuren o det står ju att barnet helst inte ska sova i sängen under dagen så jag har gått promenader med vagnen under dessa 4 dagar.

Men nu undrar jag hur jag ska införa sängen igen under dagslurarna? Kommer det att påverka nattsömnen så jag får börja kuren om igen?
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Hm, läs på lite mer noga :shock:

Barnet kan visst sova i sängen under dagen under kuren men man skiljer då dagen från natt och är konsekvent.

Lurar ute är naturligtvis både enklare och skönare, kan man tycka, nu under sommaren. Men som sagt, konsekvens under kuren :!:

Och övergripande - tålamod, kära duktiga du. Ta en sak i taget :!: Nu gäller det först att ge barnet den goda sömnen. Alla kommande detaljer och förändringar och nyheter får man ta hand om sedan :D

Skriv gärna hur gammalt barnet är, om och när du återkommer :D
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Veronica

Inlägg av Veronica »

:oops:

9 mån. Så jag ska vänta tills uppföljningsveckan är över tills jag lägger honom i sängen om dagarna igen?
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Innan du ens överväger att ändra någonting ska nattsömn och dagslurar "sitta" :!: Sedan kan du ändra hur mycket som helst, bara du håller tiderna :D
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Veronica

Inlägg av Veronica »

Ok, tack!

En liten fråga till..... :oops:

De första 4 nätterna gick jättebra. Igår natt somnade han efter 15 min o sov tills jag väckte honom nästa morgon :D :D

Men inatt grät han i 45 min innan han somnade o vaknade kl 3, kl 4 och grät från 5:30 tills jag "väckte" honom. Marginalkvarten blev 20 min så till slut flög jag in under en tyst sekund. Han hann gnälla till lite innan jag tog upp honom, men grät inte.
Är det bara ett normalt återfall innan allt blir bra tror ni?
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"