Vi har nu genomfört 3:e natten av kuren o det står ju att barnet helst inte ska sova i sängen under dagen så jag har gått promenader med vagnen under dessa 4 dagar.
Men nu undrar jag hur jag ska införa sängen igen under dagslurarna? Kommer det att påverka nattsömnen så jag får börja kuren om igen?
Att byta från vagn till säng på dagslurarna
-
annawahlgren
- Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Barnet kan visst sova i sängen under dagen under kuren men man skiljer då dagen från natt och är konsekvent.
Lurar ute är naturligtvis både enklare och skönare, kan man tycka, nu under sommaren. Men som sagt, konsekvens under kuren
Och övergripande - tålamod, kära duktiga du. Ta en sak i taget
Skriv gärna hur gammalt barnet är, om och när du återkommer
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
-
annawahlgren
- Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Ok, tack!
En liten fråga till.....
De första 4 nätterna gick jättebra. Igår natt somnade han efter 15 min o sov tills jag väckte honom nästa morgon
Men inatt grät han i 45 min innan han somnade o vaknade kl 3, kl 4 och grät från 5:30 tills jag "väckte" honom. Marginalkvarten blev 20 min så till slut flög jag in under en tyst sekund. Han hann gnälla till lite innan jag tog upp honom, men grät inte.
Är det bara ett normalt återfall innan allt blir bra tror ni?
En liten fråga till.....
De första 4 nätterna gick jättebra. Igår natt somnade han efter 15 min o sov tills jag väckte honom nästa morgon
Men inatt grät han i 45 min innan han somnade o vaknade kl 3, kl 4 och grät från 5:30 tills jag "väckte" honom. Marginalkvarten blev 20 min så till slut flög jag in under en tyst sekund. Han hann gnälla till lite innan jag tog upp honom, men grät inte.
Är det bara ett normalt återfall innan allt blir bra tror ni?