Hallå på er!
Tiden går - FORT! Men nu är det kul! Känns att han är med mer nu. Tittar sig omkring i omgivningen.
Förutom de senaste dagarna. Han bara SOVER. Och SOVER och SOVER. Idag (hela dygnet) åt han först kl 2.40, ca en timma tidigare än vanligt. Sov dock till 7.20, vilket är normalt (7-7.30 har han morgon).
Sedan orkade han vara vaken i 1 timme och 20 minuter. Jag kämpade hårt där det sista för att få till 1,5 timme, men det gick inte. Sedan sov han och började gnöla vid 10.40. Då tog jag upp honom och gav mat. Han var inte superhungrig, men åt en del. Jag bytte blöja och han skrek och skrek (det känns ovanligt). Jag försökte lugna honom och matade på lite till, men det rann bara vid sidan om. Till slut la jag ner honom i vagnen igen och han tvärsomnade. Då kanske han varit vaken i 20 minuter (han var inte vaken helt när han åt).
Han sov i 1,5 timme till. Då var det dags att hämta Vera. Så han fick mat igen 13.40 och åt ordentligt och somnade igen i bilen.
Sedan vaknade han och sov om vart annat hela eftermiddagen. 17 vaknade han och var faktiskt vaken i nästan 2 timmar. Las i sängen, men gnölade rätt länge, så han fick en påfyllning och sover sedan kl 20.
Alltså allt som allt har han varit vaken 4 timmar + lite korta stunder på eftermiddagen. Han har alltså sovit mer eller mindre 20 timmar idag.
Ska det vara så???
Annars känns vardagen bra och vi lär känna varandra mer och mer. Jag har fortfarande inte valt att styra upp tiderna (som ni kanske förstår efter denna dag...), men eftersom natten är klockren, så känner jag inget behov av det. Han somnar runt 20-tiden senast, och äter en gång mellan 3 och 4 och sedan har vi morgon kl 7 - 7.30.
Han gillar sin vagn, så när vi ska någon stans så går jag eller åker buss. Jättebra, så man slipper knöla in och ut ur bilen. Tyvärr är det inte smidigt att lämna och hämta Vera på det sättet, så då åker vi ofta bil.
Jag måste ju också stolt berätta (för er som inte redan vet

) att jag ju sytt min egna skötväska så att den matchar vagnen. Mycket nöjd är jag och den är klart funktionsduglig! Bilder på både vagn och väska på hemsidan!
Något jag också vill berätta är att jag hade en psykolog på hembesök här i tisdags. Vi kom väl snabbt fram till att jag kanske inte egentligen behövde det nämnvärt, men jag var fortfarande lite hängig för två veckor sedan när vi bokade tid och hade det varit för en månad sedan hade det varit helt annorlunda.
Jag tycker det är en fantastisk förmån vi har här. BVC-sköterskan frågade och jag ville att psykologen skulle ringa mig. Jag sa ja och hon gjorde det och erbjöd sig att komma hem och hälsa på.
Tänker på den som verkligen är nere och deprimerad. Kan tänka mig att tanken på att behöva åka till en psykolog kan vara riktigt jobbig. Då kanske det underlättar att hon istället kommerhem.
Vi pratade kanske 20 minuter. Om allt möjligt. Jag fick höra av mig om jag behövde, men varken hon eller jag tror det. Och det är ju skönt!
Nu ska jag snart packa ihop och gå och lägga mig. Är fortfarande rätt trött, även om jag är frisk och inte ledsen längre.
/LO
PS. Jag ska berätta om SHN på öppna förskola här i byn - annonserat alltså. Det ska bli spännande