Ivar sover, sover, sover. Gnölar till, får mat (numera på flaska), öppnar eventuellt ett öga. Det har hänt att båda varit öppna
Han är också en riktig långtuttare. Vi har t.o.m införskaffat napp, vilket jag inte trodde att jag skulle komma på tanken. Men han suger sig fast som en igel annars. Och jag har såriga bröstvårtor. Igår fick han en blodklump i munnen och då fick det vara nog. Pumpen funkar och han tar flaska utan att blinka.
Kör även ersättning från och till.
Superont i brösten har jag också, inte bara vårtorna. 39 graders feber tyder ju på att något inte är helt bra. Men jag har pratat med BB och de säger att jag ska ta ipren, sova och hålla brösten varma. Smörja och pumpa ur för att lätta på trycket. Och axeln. Inflammation efter LÅNGA amningspass.
Visst är det lite synd om mig...
Men han är SÅÅÅ söt, mjuk och luktar så gott. Är helt juvlig när han hänger med huvet på sne' och båda armarna över ens axel.
Och Vera älskar sin lillebror. Hon pussas och klappar, hämtar saker till mig. Vill vara med. Åh vad stor hon har blivit. Jag blir alldeles varm i mammahjärtat när jag tänker på henne.
För igår var mormor här och frågade sedan om Vera ville följa med dem hem. Så hon är där ett par dagar.
För oss är det skönt eftersom jag mår som jag mår. Och jag vet att Vera har otroligt kul med mormor.
Snart är det dags för en dusch. Det får bli varm dusch och handmjölkning. Ivar får ersättning inatt. Sedan är det sängdags. Sova känns som jag gör rätt mycket också nu för tiden...
/LO