Har en liten kille på 6 veckor idag. Han har sovit helt underbart mycket fram till igår med något enstaka undantag. Nätterna kan vara sämre men nu är de riktigt dåliga.
Han sover alltid i sin säng, jag vagnar inte varken på dagen eller natten utan buffar om han inte somnar.
Han orkar sällan hålla sig vaken längre än 1,5 timme och sedan har han fram till igår sovit minst 2 timmar på det. Natten är mellan 20-21 och fram till 6 på morgonen. Jag har inte något schema utan försöker bara följa den rytm som han har. På natten ammar jag 3 gånger, första passet sover han 4 timmar, och sedan 1,5-2 timmarspass.
Jag har lusläst Barnaboken för att försöka hitta något som passar men det enda jag hittar är att när han vaknar för tidigt på ett sovpass så är det mer mat som gäller. Men idag har han bara sovit 45 min varje gång och han somnar inte om när han får en extra slurk. Jag har försökt lägga i vagnen för att få honom att somna om men det ville sig inte... Jag känner mig som en urvriden disktrasa
När han vaknar verkar han inte vara hungrig utan kan ligga lugn och tyst 20 min på rygg och bara titta...
Nyss lade jag honom i sängen och han började gnöla efter en stund. Jag buffade tills ögonen började åka igen och slutade och nu har han sovit ca 10 min. Men jag antar att han vaknar efter 45 min igen.
Hur gör man?? Vad gör jag för fel?