Nu har jag lagt min skatt i hans säng för långlur (12-13.30) Eftersom det var första gången så buffade jag lite, solfjädrade och ramsade ut. Han satte sig ju upp innan jag hann ut (tror jag, kollade inte utan gick bara ut och stängde till lite) och började gråta. Jag ramsade på och han lyssnade tyckte jag. Sen frågade han en del fram och jag svarade med jämna mellanrum fram till 12.20 då det blev helt tyst. Tror han somnade då. Så hur gör jag nu med sömnen eftersom marginalkvarten blev övertrasserad...? Om ingen hinner svara så är min plan att låta honom sova till kl. 13.25, d.v.s. 45 min + 20 min.
Sen undrar jag - han har (i 2 dagar) vaknat strax före kl. 06 och tyckt att livet varit rätt härligt i ca 30 min då han blir sur för att det inte är morgon eller nåt. Han börjar att klaga och gråta.Till slut har vi ramsat honom men han svarar inte på det. Kan det bero på att han "bara" är sur? Ska vi helt enkelt strunta i att svara honom när han är en surgubbe i stället?
Det blir ju så tråkigt för honom att vara sur varje morgon (och varje gång jag väcker honom i övrigt för den delen). Vi försöker och är tror jag, glada och icke-daltande med honom.
Och sista frågan (för nu): När kan man våga hoppas på första 12-timmarsnatten? Även om han sover bättre nu och sover sina pass på dagarna så kommer han ju inte upp i sina 14,5 timmar som han behöver eftersom han vaknar tidigare.....
Tack för att ni finns!