Surkål och ödlor

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

glömde...

hittade mina 2 söner i pyjamas inne på rummet, ur radion flödade den mest underbara jazz :heart:
- nämmen! slapp det ur mig
- jooodu mamma, sa storsonen, Lotass hittade den å nu myser vi

:-({|=

ut i köket, på med storstereon, ljuuuva toner och megasväng fyller huset...och vad händer mitt i diskandet?

Mejagos får tokspelet! :o Och börjar digga järnet! :lol: Hon gillar musik, har visat det förr....men detta. för henne stannade universum ikväll...

:heart: :-({|= 8)

/Mama Jazz
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Snabb inflik och replik på Ewa.
Pratade med Vera som är hos farmor idag och imorgon. De har plockat svart trumpetsvamp. Stektes och åts till middagen :) Gott tyckte hon också!
/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Ewa

Inlägg av Ewa »

Fjällan - absolut. Tänkte jag själv också när jag läste om studien i tidningen. Det var bara mängden rapporter som liksom lades på hög som blev lite för mycket just denna vecka.

K-ina :thumbsup:

/LO: Duktig Vera då :thumbsup: Mer svamp åt folket. Och åt barnen. Mums, säger mina också =P~ På fredag ska vi ge oss ut i svampskogen barnen och jag och se om inte vi kan hitta lite mer godsaker.
Mamma till Stora guldklimpen född april -04 :heart: & Lilltufsan född feb -06 :heart:
Gäst

Inlägg av Gäst »

Hej, vad kul att läsa om era bravader i svampskogar och på bokpresentationer och bland skrämselrapporter :D!

Kommer ytterligare egorapport från Jennyland :oops::

Abbe sover och är rätt så glad :shock: :D. Kuren ställdes in, eftersom han liksom själv bestämde sig för att kasta bort nappen och börja sova hela nätter två nätter innan kurdags :heart:. Lönt att kura en unge som sover? Nej... Förlåt igen Nilam för att jag bokade upp dig och sedan ställde in, men du kan tro att jag är glad att vi får sova! Tre hela nätter har han sovit nu, fast imorse var det lite vändningscirkus som han löste rätt bra själv.

Anton är suuuuuuk. Fösyld. Han pratar obegripligt genom sin täppta röda näsa, Babba oaodogooooaaaauie. De vill ja, babba!
:?: :?: :?: undrar jag? Vad säger killen?
Han är inte så glad heller, slår och sparkar oss. Och ledsen vid sovdags. Fast igår var vi ute en stund på eftermiddagen, och det var lite happening på fotbollsplanen brevid oss. Så Anton fick åka elbil två varv runt kvarteret och dessutom köpa fyra bitar lördagsgodis! Då var han glad!

Och sen såg han några killar med en tjäkbååd:!: :D Nån som vill gissa vad det är?

Mamman och pappan, ja, vi mår nog bra? Ingen aning faktiskt. Vi överlever och dagarna går och livet snurrar i vanlig takt och snart kanske energin räcker till mer än att överleva? Vi har två sköna resor att se framemot nu de närmaste månaderna, en söderut till Barcelona och en norrut till jämtar, släkt, fjäll och fjällfolk :D.

Vi skulle även gjort en resa till Ecuador över julen, med min familj. Det hade varit SÅ HIMLA ROLIGT och spännande, men jag fick lite panik bara över att fundera på hur det skulle gå med en 2,5-åring och en 7-månaders i en hydda i djungeln och på en segelbåt runt Galapagos (ja, ni hör vilken resa...), så vi bestämde att göra lite lugnare resor. Jag hoppas att både Galapgos och Amazonas finns kvar ett tag till, för dit vill jag åka en dag. Men kanske inte precis just nu.

Vet inte om du läser Nancy, men extra stor kram och massor av kärlek till dig :heart:! När du piggat på dig, så längtar vi efter dig, kan du tro! Både på forumet och på riktigt!
Ewa

Inlägg av Ewa »

JennyH skrev: Och sen såg han några killar med en tjäkbååd:!: :D Nån som vill gissa vad det är?
Såklart, skateboard - förstår väl vem som helst. Däremot är det inte alltid så lätt att gissa vad lilltufsan hasplar ur sig. Och så ilsk hon blir när man inte hajar. Fullt förståeligt. Och inga intresserade "jaha, jaså, nähä" i världen hjälper för hon KRÄVER att man bekräftar precis vad hon sagt. Jag brukar säga något lämpligt och snabbt börja prata om något annat för att hon inte ska bli så frustrerad och det funkar riktigt bra. Men som sagt, man får verkligen vända ut och in på öronen och hjärnkontoret här hemma just nu. Trevligt nöje, iof.

Och semestrar - sade hon längtansfullt. Själva ska vi snart till Sicilien allesammans och mormor för lite firande åt alla håll och kanter. Ska blir så ljuvligt. Första resan utomlands. Härligt. Nog finns Galapagos och Amazonas kvar - som mindre äventyrlig sort tycker jag nog du gör ett rätt klokt val just i dagsläget :wink: :heart:
Mamma till Stora guldklimpen född april -04 :heart: & Lilltufsan född feb -06 :heart:
blomman

Inlägg av blomman »

Jenny, vi var också inne på Galapagos, men med Peru som bas!

http://www.carpeadventures.se/family/SE ... Category=5

De har familjeanpassade äventyrsresor som verkar väldigt bra!
Jag är sugen på Borneo också..

Klart det finns kvar, när barnen blir större så förstår de ju mer av vad de ser dessutom! Tänk vilken resa det kan bli om några år!

Blev kort inlägg från mig, pussgurkorna behöver kvällsmat och kvällpussar..
Stilla

Inlägg av Stilla »

Fjällfolket skrev: hittade mina 2 söner i pyjamas inne på rummet, ur radion flödade den mest underbara jazz :heart:
- nämmen! slapp det ur mig
- jooodu mamma, sa storsonen, Lotass hittade den å nu myser vi

:-({|=

ut i köket, på med storstereon, ljuuuva toner och megasväng fyller huset...och vad händer mitt i diskandet?

Mejagos får tokspelet! :o Och börjar digga järnet! :lol: Hon gillar musik, har visat det förr....men detta. för henne stannade universum ikväll...

:heart: :-({|= 8)

/Mama Jazz
:D Vad härligt! Lilla s placerade sig i pappas säng idag på eftermiddagen och lyssnade på en barnskiva. Hon njuter verkligen också av musik och både hon och Stora S lär sig nya sånger blixtsnabbt. Väldigt kul! Det är ett intresse som jag gärna vill uppmuntra (liksom natur- och kanske hästintresse) för jag inbillar mig att man blir harmonisk av det och mindre benägen att hamna snett i livet. Önsketänkande? :? :wink:

Stilla
:heart: Lilla s och Stora S :heart:
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Ewa skrev:Och inga intresserade "jaha, jaså, nähä" i världen hjälper för hon KRÄVER att man bekräftar precis vad hon sagt.
Jodå, känns igen. Edvard grät INTE JAA :!: :evil: , när jag svarade fel häromdagen. Det pladdras på nått så oändligt, och jag förstår i runda slängar 40%. 8-[ Och inte då, helt klart. Jag kommer faktiskt undan med att svara beklagande -det där ordet KAN inte jag. :shock: Då brukar han byta till ett ord jag kan. 8) Snällt va? :lol:
Ewa

Inlägg av Ewa »

Tack för tipset, Torpan :thumbsup: Annas intresserade tillmälen förslår ju som sagt inte på Disa. Hon blir asförbannad om man inte bekräftar. Och inga jämförelser i övrigt, men Anton var lätt att förstå sig på. Disa svänger om vokaler och konsonanter hullerombuller och jag har inte fnulat ut systemet ännu :roll: :wink: Men ditt tips var riktigt bra :D Får se om Disa är lika snäll som Edvard :lol: :heart:
Gäst

Inlägg av Gäst »

Till Fjällan med wunderbar familj: 8)

http://www.youtube.com/watch?v=g_oFWcIw5Ak

Jag för min del har flyttat in till slottet Go'morgonsol. :shock:

Imorse hade jag en liten tulta här som kom till mig med pappas stooora vita T-tröja, med snabba steg tultar hon fram till mig och tittar på mig med en bestämd min och säger: "Lapoliiiina".

:shock:

"LAPOLIIIINA"! :?

Jaha! :lol:

så då klädde jag henne i den långa T-tröjan och så sprang hon iväg, min lilla Labolina. 8) Storebror tittade fundersamt efter henne och snart ville han också ha en egen vit t-tröja. :lol: Har man "världens busigaste lillasyster" i huset så är det ju bara att hänga med... :P

Med väna hälsningar från mammaspöket i slottet. 8)
K-ina

Inlägg av K-ina »

Och här kommer en rapport från biovärlden! Jag och Axel såg Wall-E och pappa och Gustav såg Mamma Mu.

Wall-E var speciell... Vet inte riktigt vad jag ska tycka egentligen. För vuxet för barn och för barnsligt för vuxna kanske!? Men vi fick rätt mycket att diskutera efteråt. Jag tror iallafall att det var många småbarn i salongen som inte hängde med alls.
Gustav verkade iallafall helnöjd med sin film! Allra roligast var när mamma Mu gungade!
Mamma till två pojkar.
Axel född Mars -00 och Gustav född Juli -03
Gäst

Inlägg av Gäst »

Päivi: :heart: :heart: :lol: har inte svarat på ditt pm på andra forumet än, men det är inte illa ment... har bara inte blivit plus att jag nog kände mig lite för gnällig :oops:.

Ewa och TorpSara: Jösses, verkar jobbigt för er... :roll:. Anton pratar ju så gott som rent i vanliga fall, utom nu. Jag blir tokfrustrerad av detta och inser hur lätt vi har det alla andra dagar :D.

Fjällis: Ska bli så himla kul att få träffa alla galningarna i din familj nån gång i (den snara [-o< ) framtiden!!

Blomman: Ååååh Peru!! Jag vill också åka dit, Machu Picchu... :shock: :D. Vad har du mer för resmål att sukta efter? :D Chile har jag varit i (och skrivit exjobb!), Sydamerikas Tyskland :lol:, men otroligt roligt land och roligt folk! Sydamerika har en lockelse som är helt obeskrivligt stor för mig!!!

KRam J
blomman

Inlägg av blomman »

Mongoliet vill jag till!
Och Borneo, som sagt!
Island, såklart, och rida..
Madeira och fiska med sambon (ska tydligen vara väldigt bra fiske där)
Trans-mongonliska järnvägen med några dagar i Moskva och några i Peking, vuxenresa!
Kina, naturligtvis!
Bila i Östeuropa innan västvärlden hinner ikapp dem ute på landet.

Vad skrev du ex-jobbet om i Chile?

Nu: bedtime! Nattinatt!
Jannika

Inlägg av Jannika »

Torpan skrev:Jodå, känns igen. Edvard grät INTE JAA , när jag svarade fel häromdagen. Det pladdras på nått så oändligt, och jag förstår i runda slängar 40%. Och inte då, helt klart. Jag kommer faktiskt undan med att svara beklagande -det där ordet KAN inte jag. Då brukar han byta till ett ord jag kan. Snällt va?
:lol: :lol: :lol: Du skriver så roligt, du bara måste hänga här och kackla lite mer.

Nu har vi trollkalasat oss färdigt. Inte blir det mycket vila för trollmor och trollfar men alla var nöjda och solen sken (som vanligt). Min fars fru konstaterade att vår familj måste ha nån särskild kontakt med vädergudarna för det är jämt fint väder på våra barns kalas. :lol:

Vi åkte häst och vagn ut i skogen till Jannes fäbod där Bustrollet väntade med korv och hyss. När Bustrollet hade "stulat" trollfars skor fick alla barnen springa och jaga henne och då hittade vi en skatt under en gran! :shock:
Mitt lilla troll som nu är en stor femöring var mer än nöjd med sin dag när hon gick och la sig på kvällen.

Kram Jannika
Sussi

Inlägg av Sussi »

Men vi har ju missat att Nike har fyllt år!!! :oops:

:heart: :-({|= :heart: :-({|= Stort GRATTIS från Maja, Wille och mig! :heart: :-({|= :heart: :-({|=
Mamma till sju underbara barn och ett barnbarn :heart:
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"