Hej!
Vi tar det lite lugnt med storebror, så vi är pålästa innan & ser till att vi vår vila på dagen iom att det lär bli 2 vak-nätter, suck.
Nu rapport om Ester:
Uppföljningsvecka, dag 2:
Sovstunden på f.m. gick ju jätte-bra. MEN, jag klantade till det..

visst är det väl så att om man måste lägga barnet tillrätta, lägga på täcke o.s.v. efter barnet somnat, måste man göra det efter 10 min?!

Iaf så glömde jag detta & gjorde det vid helt fel tillfälle så hon vaknade.. suck.. men, hon fick iaf drygt 1h sömn.
E.m. däremot blev inte som jag tänkt. Jag fick veta per tfn imorse att det var fotografering på Melkers dagis idag, & det visste varken min man eller jag om innan. (De hade enbart satt upp en liten lapp på insidan av ytterdörren, där typ INGEN tittar!)

Jag åker dit 13.30 för att sätta på Melker en finare tröja (det är ju trots allt ett foto för evigt, då ska man vara fin tycker jag.) DÅ får jag veta att fotograferingen är slut kl. 14.30 & då ska han hämtas!! Det är precis då Ester ska sova!
Personalen sa att vi föräldrar kunde gå en promenad så länge & komma tbx sen. Jag började gå lite med några andra mammor (ngt förvirrad) & såg hur Ester satt i vagnen & hängde med huvudet. Hon tittade hela tiden, men såg ju ut att kunna somna när som helst i den ställningen & kl. var ca 13.45 då. När vi gått en liten bit inser jag vad jag håller på med & vad som måste göras. Hej då mammorna, säger jag. Jag måste hem & ge Ester mellanmål & SEN ska hon sova. Fick ta bilen & åka hem & gå in & ge henne lite gröt, sen satte jag henne i bilen & täckte för med sarongen & ramsade, kl. ca 14.27. Åker iväg till dagis under tystnad, sover inte. Kan inte lämna i bilen själv så jag får sätta bilstolen i vagnen & gå in till dagiset. Hon är på väg att somna men, vaknar till av den knarrande dörren. Jag ställer vagnen en bit bort & avvaktar, ramsar, avvaktar, får gunga lite, lite, sen avvaktar & ramsar & hör & häpna, sen somnade hon & då stod vagnen faktiskt still!
Sen sov hon gott tills vi kommer hem & Melker börjar trotsa, jag får säga ifrån, han gapar.. hon vaknar.. SUCK!!

Hon somnade till igen en stund, men blev väckt sen igen då han vägrade gå med mig hem till huset från parkeringen, dubbelsuck! Hon satt tyst rätt länge & sen när jag skulle ställa in vagnen i tvättstugan var hon fortfarande vaken & kl. var ca 15.10 tror jag, så jag passade på att "väcka" när hon ändå fortfarande var tyst för jag visste ju att hon inte skulle somna om vid det laget (inte troligt iaf, med 99% säkerhet.)
Så sovstunden på e.m. blev inte som jag tänkt, men ganska ok ändå tycker jag. Jag försökte verkligen göra det bästa av situationen.
Ikväll sa hon inget när jag la henne, men nån min senare var hon ledsen & ramsa funkade inte så jag fick lägga tillrätta igen, men sen somnade hon utan ett knyst efter det.
Jag får påminna mig själv om att det är en process & att det bara gått 6 dagar sen kuren började! Hon är ju faktiskt duktig ändå så att säga!
Kram, Malin.