Skulle behöva lite råd från någon utomstående.... Jag är gift med en man som har två barn sedan tidigare och så har vi en liten 7-månaders tillsammans. Min mans mellersta dotter är 15 år gammal och just nu är det kaos känns det som.
Jag har verkligen ställt upp mycket och funnits där för henne. Hon har rymt några gånger och då har jag och min man letat och trixat medans mamman hennes knappt lyft telefeonluren... men jag vet inte... nu börjar jag ledsna. Det känns som att vi hela tiden får kniven i ryggen när vi vänder oss om. Jag känner mig utnyttjad. Jag har talat om det för henne för ett tag sedan att hon måste tänka igenom hur hon vill ha det för att till slut får hennes handlande konsekvenser. Dessutom har jag inte den energin längre sedan vi fick en liten.
Känns som jag sviker min man och tjejen. Jag vet inte hur jag ska bete mig. Hon gör mig totalt vansinnig med sitt uppförande att alltid kräva all uppmärksamhet och sedan inte kunna ge ens en lillfingernagel tillbaka. Jag ruttnar... Hur ska jag bete mig och var i hellskotta hittar jag energin...?
Är både totalt skitförbannad men samtidigt är ju allt så himla sorgligt... jag förstår ju att hon inte mår bra. Samtidigt så gör ingen det längre i familjen. Hennes syster vill inte ens bo tillsammans med henne för att hon tycker att hon är så krävande....
Hjälp, känner mig helt desperat!