"Jaga undan dina egna orosvargar nu gumman! Du VET ju innerst inne att han både vill och kan somna men på nåt sätt har du nu medvetet eller omedvetet (vi gör så mycket omedvetet så ingen skuld nu ) fikat efter hans godkännande tror jag , du har på nåt sätt undrat hur ska läggningen gå ikväll. Det kan behövas så lite."
Detta är ett litet citat från det TinasDag bad dig läsa igenom.

Hela texten är ett kanonsvar så läs det igen tidigare här i din tråd.

Jag tror att det är just det som det handlar om nu. Du undrar (kanske omedvetet) hur läggningen ska gå nu, när det inte gick så bra igår...kommer hon skrika igen nu? Undrar hur länge? Varför gör hon så nu, varför bara på kvällen, vad gör jag för fel? osv...

Jag vet själv, jag funderade varje lunchlur eftersom det var den som krånglade mest.
Trixet är att du ska lugna henne. Punkt, och du vet att du KAN lugna henne. Och hon vet att du vet vad du gör, om du visar det. Attityden den självklara, du vet.

Som att du bestämmer dig för att "Ok, det är kväll och hon ska läggas. Strunta fullkomligt i om förra läggningen gick bra eller dåligt, det är NU som gäller. Och tänk att du SKA lugna henne, du ska. Om hon så håller på i 5 timmar så ska du banne mig kunna lugna henne och visa att det är det här som gäller och jag har fuuuull koll! 8) Då kommer hon att inse det också, precis som hon gjorde igår, för hon sov hela natten, eller hur?!
Frestande att strunta i bekräftelsen, men ge dig inte där heller. Du ska ha sista ordet! När du senare känner att ramsan tar bra så bakar du ihop den med själva ramsan, det behövs då ingen separat bekräftelse.
Läs nu TinasDag:s svar en gång till och koppla på den där attityden du hade nyss så fixar sig detta! Du är sååå duktig, tänk vad långt ni kommit redan!
Styrkekram Bea