Hej Frösö
Tack för förtroendet

.
Jag säger det igen - jag ställer gärna upp om det behövs och vi kan t o m ha telefonkontakt om det skulle fungera bättre

.
Att inte få ett helhjärtat stöd ifrån familjen kan kännas tungt (har egen erfarenhet där vissa t o m skakat på huvudet och hånat mitt sätt att hjälpa mitt barn att komma till ro

).
Men det är då tur att det finns så många fantastiska människor här i världen (forumet) som stöttar och peppar en som gör att man kan ta sig igenom den värsta perioden

. Det är guld värt

och har betytt väldigt mycket för mig O:) .
Ge nu inte upp när du precis har börjat få kläm på det

. Det här fixar du och vi alla andra tillsammans \:D/ .

Eftersom det blev fel med ramsan som du nu förstår #-o så får du nog räkna med att det idag är Dag 1.
Alltså så får du gå in till honom och lugna med verktygen (buff/solfjäder) denna natt och ev nästa natt också, men sen ska ramsan sitta där och vara det enda verktyget
Och hur jobbigt det än är så får du försöka ha ett tonläge och styrka i rösten som inte vittnar om andra känslor än att "här är tryggt, du kan sova gott, jag vaktar m.m". Din röst ska ge besked om att han kan lita på dig och rösten ska vara så stark och självklar att han inte kan tvivla en sekund på ditt svar
Och ditt svar måste också vara så stark så att den kan tränga igenom hans egna skrik.

Hänger du med
Öva upp ramsan och lär dig att säga den med både 2 och 4 "extra" verser. Glöm inte att ge bekräftelsen när det har blivit lugnt och han är på väg att somna in - den är den viktigaste av allt
Han kommer säkert att protestera i början och då måste du ge honom svar igen, antingen som en påminnelse eller ytterligare en bekräftelse.
Du måste alltid ha sista ordet 
Oavsett hur lång tid det tar...

Som en klok person här sa / skrev:
Ställer han 50 frågor måste du ge 51 svar
Du är på god väg att lyckas - igår gick det ju bättre

.
Tänk sen när du har klarat det här - vad stolt du ska känna dig som fixade detta

.
Och vad stolta vi alla andra ska vara över dig som är en sådan klok mamma som ser till sitt barns bästa \:D/ .
Lycka till nu så kanske vi hörs, eller ses...
Kram