Fru Samuelsson steppar in

Åååååh vilken underbar dag, kväll och natt vi har haft, ja efterföljande dag också. ALLT blev precis som vi hoppats! Dagen var verkligen fylld av kärlek, värme, närhet, glädje och gemenskap

Utfärdar härmed en varning för novellen som kommer här

:
Dagen började lugnt med frukost och mys med barnen hos mina föräldrar. Sedan blev jag skjutsad till frisören. Där blev jag och min tärna fixade i håret och sminkade. Frisören är så duktig, jag kände mig så fin! Efter mycket konfererande med fotografen beslutade vi att chansa och bestämde att vi skulle fota bröllopskorten utomhus trots regn. Väl vid fotograferingen utanför kyrkan så var det en del väntan och vi avvaktade för att regnet skulle avta. Till slut, en timme senare än planerat så kunde vi påbörja fotograferingen. Ska bli så spännande att se bilderna! 16.10 var vi klara och fick fösa gästerna bakom knuten så vi kunde smyga ut i bilarna och åka bort till vår svit och pudra näsan lite. Att det blev lite stressigt var faktiskt skönt, då hann jag inte bli så nervös.
16.30 var vi på plats igen vid kyrkan, klockorna ringer och in går Henkan och hans bestman. En kompis till oss sjunger "Idag är jag stark" som tillägnas brudgummen. För er som inte vet så är mannen en riktig hängiven Hammarbyare och den här låten sjunger fansen vid varje hemmamatch. Texten passar SÅ bra på ett bröllop. Nu gjorde vi andra oss klara utanför kyrkporten. Olle höll kusinen Hanna i handen, bakom kom storkusinen Fanny och sedan kom jag och min Lillebror

Bakom gick min tärna och sedan prästen. Vi gick in till "Av längtan till dig". Jag var lugn hela vägen fram till altaret och kunde verkligen se på alla gästerna, men sedan när Lillebror kramade om Henkan och "lämnade över" mig, ja då brast det! Uj, uj! Efter prästens välkomnade så sjöng vår kompis "Always" ackompanjerad av tolvsträngad gitarr. STÅPÄLS! Sedan var det dags för vigselakten och då fick prästen och Henkan fnitterattack

, de hade på repitionen skojat om mitt förstanamn och nu brast det för båda

Efter JA och ringbyte så fick vi höra "Kärleken förde oss samman". Sedan följde välsignelsen och så tågade vi ut till "When I´m 64" som gästerna sjöng med i.
Nu har jag skrivkramp så middagen och festen berättar jag om imorgon. Nu ska jag fundera över vad som ska packas ner inför resan till Portugal på tisdag.
Stora kramen

Elle