Vi jobbar vidare på vakenhållandet. Det går ibland
Men nu måste jag berätta om gårdagen.
Maken och hans svärisar (jo, mina föräldrar...) åkte och spelade golf på förmiddagen. Släktmästerskap!!!
De åkte vid 9-tiden.
Kl 10 var det Boll-i-bompa, som Vera är med på (fotbollsträning för knattar). Ivar sov faktiskt nästan hela tiden, så det gick superbra!
Tyvärr var det lika mycket getingar denna veckan, så den obligatoriska fikan fick intagas i rask promenadtakt hemmåt.
Sedan var vi hemma ett tag, för så småningom skulle vi åka och vara med på efterfesten till golfen. Ivar sov exemplariskt långa pass och Vera var barnvakt när jag duschade och fräschade till mig.
Vi bytte kläder på Ivar. Vera ville ha fotbollskläder på sig och byta om på golfbanan - helt ok för mig.
Vi packade och försökte komma ihåg allt som vi skulle ha med oss. Extrakläder, blöjor, mat, varmt vatten, flaskor, handduk till kräkungen, minihaklapp... Kläder till Vera, skor till mamma...
Och en färdig flaska mat.
Vi packade in oss i bilen. Ivar var på gränsen till mattid, så jag trodde inte vi skulle klara hela vägen, ca 50 minuter i bilen. I synnernet inte eftersom jag lyft över honom till bilbarnstolen.
Så jag förvarnade Vera att vi säkert skulle få stanna på vägen.
När vi svängde in på uppfarten till golfbanan hörde jag ett öhöeheheh från baksätet. Då ville han ha mat

Perfect timing!
Sedan fick han mat, ren blöja och var redo för släktpresentation. Vilket skedde helt utan knorr. Bara solen i ögonen störde ibland
Iväg i bilen igen och "finmiddag". Bara någon kilometer bort.
Ivar somnade i vagnen och sov en bra stund. Vera skötte sig givetvis charmerande exemplariskt som enda barnet på middagen. Det var ju släkten, så det var ju ingen som var främmande.
VI var så nöjda när vi åkte hem. Väl hemma var Ivar klarvaken och helnöjd

8) Så efter lite god mat somnade han strax före midnatt, då vi också gick och la oss.
Vi räknade med att vi fick ta det somdet blev på natten. Han grymtade till en gång vid 3-tiden, sedan vaknade han strax efter 6. Åt och blev bytt på och somnade sedan igen.
Kändes inte som han åt så mycket, så jag igen tänkte jag att det får bli som det blir.. Och han sov till 9
Vera vaknade och kom upp och frågade om det var morgon kl 9.30. Jo det fick vi väl erkänna att det var

OCh hon gick ner i källaren och väckte mormor, som också hade sovit lika länge
Dagen idag har varit sömnig för en liten bebis. Inte konstigt efter gårdagens äventyr, men han är nöjd med tillvaron.
Vi får se hur natten blir.
De senaste dygnen har varit mat runt 22, sedan vid 3 och 6.30. Det funkar för mig.
Imorgon börjar vardagen. Vera ska gå hos dagmamman 4 dagar i veckan, maken ska jobba heltid.
Jag hoppas att jag hittar lite aktiviteter, för jag är ingen "sitta hemma och gosa"-människa. Men jag är inte orolig. Det kommer att funka bra!
/LO