Hej!
Nu har det blivit dags att kura Isak som snart blir 6 manader. Han sover pa magen med larm sedan födseln. Det finns en trad om honom i Späda barn... Storebror kurades ocksa när han var 6 manader. Mycket framgangsrikt och han njuter av sin goda sömn varje natt sedan dess!
Nu har jag lite fragor innan vi börjar imorgon kväll... Vill vara hundra pa att jag agerar rätt!

Isak blir nästan aldrig helt tyst innan han somnar, han gnyr, morrar och gnäller sig till sömns. Hur vet jag när jag ska sluta buffa?

Ibland när vi lägger honom för natten är han alldeles tyst först en stund och börjar sen grata. Ska jag da snabba mig ut och ramsa medan han är tyst och sen först ga in och buffa om/när han reagerar med skrik?

När han vaknar pa natten (hittills 1-3 ggr) är han alltid först tyst och börjar grata först efter ett tag. Jag har hittills ammat kort varje gang han vaknat, lagt ner honom vaken i sängen och han har somnat om själv utan gnäll. Hur ska jag göra här? Bara ramsa först och vänta pa reaktionen?

Dagslurarna har han hittills tagit i vagn utomhus stillastaende. Ska jag köra samma här att jag vagnar och när han tystnar ramsar jag eller kan jag köra bara vagna och ga därifran utan ramsa? Känns som att grannarna skulle tuppa av om jag gastade ramsa pa terassen...
Isak är väl inget typiskt kur-barn som vaknar stup i kvarten, vart största problem är och har varit nattningarna sedan han var tre veckor. Vi vet sedan ca 2 manader att han lidit av sned hals och sned ryggrad vilket har fört med sig smärtor i nacken när han skullat somna. Det ska vara atgärdat nu men han är fortfarande inte glad när han hamnar i sängen
MEN, det ska vi ändra pa nu!!!
Tacksam för svar innan vi kör igang, sa att mina vargar kan jagas ut!
Malin
Stolt mamma till Jonatan, en härlig 7-sovare född 29 aug 2005 (kurad mars 2005) och SM-lillebror Isak, född 26 feb 2008 (kurad aug 2008)
och minibror Linus, född 14 mars 2013