Vi umgås flera grannar tillsammans, fem familjer med barn. Vi träffas på gården och barnen leker och ibland så leker vi hos varandra osv. En av pojkarna är i 4- års åldern och är rent ut sagt förjävlig. Det började med att när vi började umgås att han lånade andras leksaker men lånade inte ut sina. Cyklade på min pojkes cykel tex och jagade min pojke som satte sig på hans cykel och då skulle han ha den. Vilket hans föräldrar tycker är i sin ordning. Sedan forsatte detta med leksaker osv osv + att han slåss. Han puttas, kastar saker, och skriker DUMMA DIG till allt och alla. Även till förbigående. Vilket min minsta har börjat ta efter.
Ibland blir jag och min man så jäkla trötta på honom att jag blir dum tillbaka. Han lånade min pojkes bobby car och så tog min pojk hans gräsklippare och han skrek den e min och började dra i den samtidigt som han körde bilen. Då lyfte jag bort honom och gav bilen till min pojk och sa:- delar du inte med dig så gör inte jag det heller
Jag skäms lite att jag lät en liten kille fick mig att bli så arg, men hans föräldrar säger aldrig någonting utan bara SLUTA NU
Han har gjort det till en match och han beter sig mer illa än vad han är snäll.
Idag sa han;-Dumma dig X Jag ska skära dig med kniv! Min pojk blev jättearg och ledsen och ställd.
Och hans föräldrar bara låtsas inte höra.
Vi har pratat barnuppfostran och De är visst jesper juul anhängare (vet inget om han) Men har fattat att de tycker att han har rätt att säga vadsomhelst och leka hursomhelst för att de inte kränka honom. Men det kan väl inte finnas ngn som tycker att detta är uppfostran!?
Jag höll väl medatt man inte ska kränka barnen men sa att så länge de är snälla mot varandra så. Jag försöker uppfostra mina barn till att vara snälla men det är frustrerande när deras kompis är så tasklig..
Min pojke bara älskar honom, konstigt och typiskt nog. Springer alltid efter honom och hem till honom.
Han har börjat säga ifrån att jag vill inte leka med dig nu och går hem, vilket jag tycker är jättebra. Vi har blivit en grupp på gården och det verkar bara vara vi som reagerar så starkt på hans beteende. Har märkt att de andra föräldrarna skyller på sina barn, ja hon e så bestämd så det är inte så konstigt han bråkar!!
Känner inte att jag vill bryta med alla grannar då de är de enda vi umgås med. Samma dagis osv
Vad göra??!!