Ni verkar ha det alldeles, alldeles underbart.....Kramar till alla jag träffat och även er andra!!
Gastsjöskvaller, kurkurs 2008
-
Lingontuva
-
Gotlandsmamma
God kväll på er!
Underbart att ta del av ert fantastiska arbete! Beundransvärt verkligen.
Tänker på er o önskar att jag vore där och kunde kackla med er.
Chili con carne är ju mumsigt värre. Vad blir det i morrn då?
Ni ser väl till att kiki vilar ordentligt, hon behöver det...he he!
Barna verkar vara med på noterna, super!
Många kramar!
Underbart att ta del av ert fantastiska arbete! Beundransvärt verkligen.
Tänker på er o önskar att jag vore där och kunde kackla med er.
Chili con carne är ju mumsigt värre. Vad blir det i morrn då?
Ni ser väl till att kiki vilar ordentligt, hon behöver det...he he!
Barna verkar vara med på noterna, super!
Många kramar!
-
Fjällfolket
Skulle gärna vara där!
Och detsamma hälsar före detta kurbebisen Ivar (nu 2,5 år
) som just nu sover sin tolvtimmars skönhetssömn, fortfarande på mage
och med tummen i mun.
Ivar tog också sina första steg i Gastsjön och har fortfarande "I
AW"-badgen på sin jacka 
Och detsamma hälsar före detta kurbebisen Ivar (nu 2,5 år
Ivar tog också sina första steg i Gastsjön och har fortfarande "I
Tove med prinsarna; Gustav, född aug -02 , Ivar, född maj -06 och lillebror Axel född sept -11
Ivar kurades 22-26 mars 2007 i Gastsjön! <3
Ivar kurades 22-26 mars 2007 i Gastsjön! <3
GulledigFilip skrev:Avundsjuk? inte jag iallafall! ja kanske då, för att ni får umgås med min underbara sambo, krama henne från mej och bra jobbat
Nu har precis kurmammor med bebisar gett sig iväg på prommis, alla nattkurare sover välförtjänt sömn, Sussi, Lua och Jannika (de två har lurat på soffan inatt
Natten har gått fullkomligt strålande för miss J och mr D, som sovit i princip hela natten båda två! Lille mr O är fortfarande lite förvirrad och har sett till att kurarna får jobba lite
Det är tre underbara små barn; två små sparrisar (miss J och mr O) och en liten semla (mr D). Hur charmiga och glada som helst, och mammorna gör det hela ännu lättare genom att verkligen har RÄTT attityd uti fingerspetsarna, och ramsar, buffar och solfjädrar som riktiga veteraner!
Vädret är höstigt men mycket vackert, solen strålar och det är sådär klar och lätt luft.
Varma kramar från ett underbart Gastsjön!
-
Gäst
åååh Mia, du är en poet!miar70 skrev:
Vädret är höstigt men mycket vackert, solen strålar och det är sådär klar och lätt luft.
Varma kramar från ett underbart Gastsjön!
Idag har jag tänkt på er kurare i lite olika omgångar - och på den sammanstrålade duktighetsfaktorn 8) som råder runt Gastsjön just nu. Förra året var jag där, och sista kvällen lånade mig Anna sin roddbåt och i seriös avsaknad av min kära gamla båt som jag precis hade lämnat på Abborrön stack jag iväg på en långsam tur runt omgivningarna - tänk att ha vatten runt sig året om...
Här är det också underbart vackert väder - jag och Sofia var precis på en vagnpromenad på lilla frökens begäran... hjärtat brister över solljuset i löven!
Jag har - i olika omgångar - varit Mycket Tacksam för de verktygen som Anna donerat oss: inatt vaknade min lillaste lilla vid ett
Nu på morgonen här kom hon storgråtande till mig och förklarade "aaajajajaj ont, ont" - och ni vet hur det är - mammahjärtat börjar slå lite ostadigt: geting
Men så såg jag att hon grävde med båda händerna i munnen
"Vagn!
Okay...
Vagn och egen filt, och så ut för en PAUS. Tack, lugna, säkra attityd. Istället för exempelvis alvedon, rakt av. Nu har jag en nöjd och glad tjej igen.
Till de tre söta kurbarnen:
Lille mr O, klokt att vara eftertänksam, och skönt att få svar på sina frågor!
Lille mr D och lilla miss J, visst är det skööönt att sova!
Krama era mammor och alla kloka människor ni har omkring er
Kram Bea
Lille mr O, klokt att vara eftertänksam, och skönt att få svar på sina frågor!
Lille mr D och lilla miss J, visst är det skööönt att sova!
Krama era mammor och alla kloka människor ni har omkring er
Kram Bea
Mamma till solstrålen Elsa
född okt -07
och livsnjutaren Ellen
född april -11
och livsnjutaren Ellen
Ja, jösses...
Nu har jag lagt semlan Dag för andra gången idag. In, lade tillrätta, buffade kort, solfjäder, ramsade ut med Dags smågråt. Efter 9 minuter sov han. Klart man blir störd av att få en bekräftelseramsa i örat när man nästan somnat. Så den drog jag 4 gånger innan den tog. Men som han lyssnar!
Som förstagångsmamma, ovan och undrande, har jag samsovit med Dag i 9,5 månader och ammat mig igenom nätterna... Det här är inget mindre än ett mirakel för mig. Helt sant.
När jag fick reda på att jag skulle få komma grät jag av lycka och NU tjuter jag av glädje =D> \:D/ Hela jag och min attityd och förhållningssätt till Dag har ändrats och han strålar! Skicka alla nya mammor till Annas sida är mitt råd! BARNABOKEN ÅT FOLKET!
Tack Bluna för att du fick mig hit
TACK ANNA FÖR ATT DU FINNS
Tack alla kurledare och kurare för att ni gett mig en ny syn på livet.
Kramar Tina
Nu har jag lagt semlan Dag för andra gången idag. In, lade tillrätta, buffade kort, solfjäder, ramsade ut med Dags smågråt. Efter 9 minuter sov han. Klart man blir störd av att få en bekräftelseramsa i örat när man nästan somnat. Så den drog jag 4 gånger innan den tog. Men som han lyssnar!
När jag fick reda på att jag skulle få komma grät jag av lycka och NU tjuter jag av glädje =D> \:D/ Hela jag och min attityd och förhållningssätt till Dag har ändrats och han strålar! Skicka alla nya mammor till Annas sida är mitt råd! BARNABOKEN ÅT FOLKET!
Tack Bluna för att du fick mig hit
TACK ANNA FÖR ATT DU FINNS
Tack alla kurledare och kurare för att ni gett mig en ny syn på livet.
Kramar Tina
född 071105, kurad i Gastsjön aug. 2008
http://dahlin.bloggproffs.se
-
TorsMamma
- Forumets ordförande
Hej Stilla, lite OT, men du kan få min ramsa (mantra) som jag kör hela nätterna i huvudet för att sova då jag lider av samma problem.Stilla skrev:Undrar om AW eller nån av er andra experter har nån ramsa som funkar på en (jag
) som vaknar för tidigt om morgnarna och inte kan somna om för att hon helt ofrivilligt och onödigt börjar fundera på jobbet?????
"slapp i käken, tung i kroppen, lugn och trygg" upprepas 4 gånger
"jag somnar snabbt och bra på kvällen och sover lugnt och gott om natten" upprepas 4 gånger.
Börja om!
Tor 2006
BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån 
FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. 
Hej alla gullnosiga forumister SIÄH (som inte är här fysiskt men andligen)!
Vi har det alldeles fantastiskt, mycket jobb men roligt, roligt!
Gastsjön ligger där det ligger vackert och storslaget men innanför väggarna råder full aktivitet; det tränas buff, ramsor och diskuteras handlingsplaner och tankar. Det lagas mat, fixas och pysslas i alla hörn. Och syyyyyype-mycket kackel om allt och ingenting. Jag har tex avhandlat galna ex och Torp-Sara bakteriernas underbara värld.
IIIIINGEEEEN såg ut som jag hade föreställt mig, haha!
Säg till om ni vill ha en beskrivning av någon ni är nyfniken på.
Tack för alla hälsningar! Det känns skönt att veta att ni tänker på oss även om vi inte hinner tänka på er så värst.
Jag har så himla svårt att skriva på den här alldeles för hightech snorkänsliga datorn så jag slutar nu. Jag är van med min från sekelskiftet.
Kram Jannika på lånad ID (det blev för svårt idag, haha! Lite sömnbrist...)
Vi har det alldeles fantastiskt, mycket jobb men roligt, roligt!
Gastsjön ligger där det ligger vackert och storslaget men innanför väggarna råder full aktivitet; det tränas buff, ramsor och diskuteras handlingsplaner och tankar. Det lagas mat, fixas och pysslas i alla hörn. Och syyyyyype-mycket kackel om allt och ingenting. Jag har tex avhandlat galna ex och Torp-Sara bakteriernas underbara värld.
IIIIINGEEEEN såg ut som jag hade föreställt mig, haha!
Tack för alla hälsningar! Det känns skönt att veta att ni tänker på oss även om vi inte hinner tänka på er så värst.
Jag har så himla svårt att skriva på den här alldeles för hightech snorkänsliga datorn så jag slutar nu. Jag är van med min från sekelskiftet.
Kram Jannika på lånad ID (det blev för svårt idag, haha! Lite sömnbrist...)