Gastsjöskvaller, kurkurs 2008

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
TorpSara

Gastsjöskvaller, kurkurs 2008

Inlägg av TorpSara »

Nu har vi nattat de tre kurbarnen. Miss J somnade som en liten gris efter att ha protesterat vilt, i en halv sekund. :shock: :lol: Herr O hade det lite jobbigare men efter två sekunder i Annas vård så sov han så gott så gott. Vi andra kunde inte annat än att lyfta på hatten. Mr D är en synnerligen rund och go herre som fann sig oväntat snabbt med den nya ordningen och kikis kompetenta solfjäder puttade honom över kanten till John Blunds rike. Han bistod för övrigt med en eminent lektion i avlyssning. :D

Nu kacklas det för fulla muggar och vi har nog en lååång natt framför oss! För att inte tala om de ömma mödrarna!

Ni är inte ett dugg avundsjuka va? 8)

/TorpSara skrev, Jannika dikterade!
Kalaskakan

Inlägg av Kalaskakan »

:heart:
Inte alls det minstaste avis... bara bland de mest avisarna är jag!
Kram på er och kackla för mig med.

Elle

Inlägg av Elle »

Ååååååh vad roligt att kura juveler, jag blir såååå avundsjuk! Vill också vara där!!

Ser fram emot många rapporter! Kackla lite IRL åt mig också :wink:
:heart: Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
Bluna
Kontakt:

Inlägg av Bluna »

Rapport!!! Vad kul! Följer med spänning! :D :heart:

Kram Bea
Mamma till solstrålen Elsa :heart: född okt -07
och livsnjutaren Ellen :heart: född april -11
TorsMamma
Forumets ordförande

Inlägg av TorsMamma »

ÅÅåååååhhhhh.... Jag är inte ett dugg avis. :cry: :mrgreen:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Lingontuva

Inlägg av Lingontuva »

Inte jag heller...avis alltså :( :cry:
Lua

Inlägg av Lua »

Lyllo, lyllo, lyllo mig :!: Snart är jag där :!: :!:

Min eminenta chef låter mig arbeta "fritt" i morgon så jag tänker lyssna på en intressant ungdomsbok på bilstereon, på väg mot Gastsjön. Det betyder att jag dyker upp någon gång efter lunch. Jag kan knappt bärga mig...

Storkramen från Lua. :heart:
K-ina

Inlägg av K-ina »

Helt ärligt! Jag gillar inte att känna mig avundsjuk så jag väljer att istället vara glad för er skull!!! Ha det bara bäst och kackla så mycket ni bara orkar!

Massor av kramar!!! :heart:
Mamma till två pojkar.
Axel född Mars -00 och Gustav född Juli -03
Kantarella

Inlägg av Kantarella »

Åhh. Jag är GRÖN av avund. Jag som varit med ALLA gånger är inte med i år. :cry:

Till Anna: :heart:
Till kurledarna: vilket gäng kursare. Detta blir en baggis...
Till kursarna: LYCKA TILL :!: Ni har något framför er som ni ALDRIG kommer att glömma. Gastsjön. Anna. Jämlikar. NJUT. :wink:

Kram Åsa
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Bra jobbat! :D

Går inte att komma ifrån att man känner ett sug att vara där. :heart:

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Liten förmiddagsrapport från en som är vaken :wink:

Natten har gått SÅ bra:

Lilla mr O sov 10.27 av sina 12 timmar! Det var vargtimmen som krånglade lite, och så behövde han buffas lite extra, lille mannen :heart: Nu ska han strax äta sitt fm-mål!

Lilla miss J sov 10.35 av sina 12 timmar! Hon somnade nästan direkt och har redan tagit till sig ramsan - klok tjej! Just nu ligger hon ute med mamma på filt och myser och ålar, ska jobba upp lite aptit inför fm-målet :wink:

Lille (store!) mr D sov 10.18 av sina 11½ timmar! Det var i princip läggningen på 25 minuter som var hans vakentid :wink: :lol: Just nu sover han inne, efter att ha lagts av mamma (som var SÅ duktig, buffade, ramsade och solfjädrade honom lugn alldeles själv!) och ska snart väckas med jubel och klang!

Alla kurare sover sin skönhetssömn, inte för att de jobbat ihjäl sig inatt, precis :wink: och jag, Anna, Bibban, Sussi, mammor och bebisar är vakna. Det är höstigt i luften, men bedårande vackert som alltid!
Nu ska vi gå och mata två små hungriga barn, åtminstone ska vi titta på!
Kram till er alla från oss alla!
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
kvacke

Inlägg av kvacke »

En rapport från en kurmamma följer här: :D

Här är det härligt att vara! Gastsjön är oerhört vackert och alla är så goa :heart:

Jag kände mig faktiskt väldigt lugn igår innan läggning och trygg med kursarna. Sen efter läggning ska jag erkänna att jag kände mig lite darrig men det gick snabbt över. Vi mammor somnade redan vid halv 10 och vi sov alla helt ok. Jag vaknade kvart i 6 av sprängfyllda bröst och gick upp och pumpade. När jag sen gick in och väckte lillemannen var det brösten som promenerade in först och sen jag. :wink: Härligt med fulla bröst på morgonen som omväxling. :D Idag är Oscar trött så trött och vill gärna somna lite varsom. Han somnade platt på golvet när jag skulle hämta hans tröja inför luren. En slagen hjälte! :heart:

Nu är det långlur för Oscar och lilla J och matdags för herr D.
Dotter född 051107. Kurad vid 6 månader
Son född 080314. Kurad vid 5 månader
Bluna
Kontakt:

Inlägg av Bluna »

Vad härligt det låter och vad ni jobbar på bra med de små liven! \:D/

Så kul att få rapport av er, är ju så nyfiken!!! 8-[ :D

Kram till er alla :heart: från Bea
Mamma till solstrålen Elsa :heart: född okt -07
och livsnjutaren Ellen :heart: född april -11
Elle

Inlägg av Elle »

TACK för att ni låter oss vara med på ett hörn :heart: Vilka kurbebisar!

Mia, krama om alla som är vakna från mig och en extra stor till dig :heart:

Kram Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Elle skrev: Mia, krama om alla som är vakna från mig och en extra stor till dig :heart:
Tack Elle :heart:

Två av hjältarna har slocknat och den tredje är på g :wink:

Vi har haft en toppendag, såklart, och avnjutit chili con carne på logen! Kurlagen turas om att kocka på nätterna, det är så ljuvligt gott! Och HÖNSMAMMA skämmer bort oss med hembakt bröd, kan man ha det bättre!

Lua har anslutit under dagen, så nu är vi full styrka.

Ni ska bara höra vad duktiga de är på att ramsa; TorpSara kom utramsande från mr D nu, ramsande så jag höll på att ramla ur soffan :lol: ...
Och nu är han tyst, minsann!
Sickna ungar!

Nu blir det kackel på HÖG nivå!

KRAM!
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"