Beklager langt innlegg (i tillegg på norsk), men håper noen tar seg tid til å lese alt. Er veldig i tvil om hvordan jeg/vi skal gjennomføre kuren...
Kom over boken til AW på babyshop her i Norge, og ble overbevist. Jeg har syntes ferber-metoden har hørtes så fæl ut, og man føler seg da så hjelpeløs.
Vi har en sønn på 7 måneder. Han er strengt tatt en drøm å legge på kveldene - noen ganger kaver han litt før han sovner, men som regel går det greit. Han har i det siste begynt å våkne oftere og oftere på kveldstid (før vi voksne legger oss).
I går prøvde jeg å puffe han (ja jeg vet, tjuvstarting skal ikke skje...
Det jeg egentlig lurer på, er om han er for liten til å avvennes nattamming? Har jo lest motsatt. (i går var det bare 4 timer siden han fikk nattslurken sin - vet han har sovet opptil 7 timer før han har våknet og vært sulten)
I dag våknet han litt over halvsju, men vi stod ikke opp før ti på sju og da var han storfornøyd - men ikke sulten (nattmat ca 0430). Nå, 0840, sover han igjen, og har sovet siden ca 0815 - da var han stuptrøtt igjen. Han responderte bra på puffingen nå også (
Jeg vet ikke akkurat nå hva jeg egentlig lurer på, bare at jeg måtte få alt dette ned på papiret. Måtte få det ut til noen.
Han har brukt å få nattslurken på voksensengekanten i mørket inne på soverommet og så blir han lagt i senga si (våken som regel), og da finner han roen nokså fort som regel. Jeg har tenkt på hvordan det skal gå når flaska skal bort...
Tusen takk for at du har lest alt sammen - og unnskyld hvis det ble litt usammenhengende! Håper på noen gode råd og svar!