Surkål och ödlor

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Jannika skrev:Är du ren nu miar70? :wink:
Jepp :lol: ren och hungrig 8) ! Och lite, lite trött :roll: ... det bidde TP och lite, lite rödvin igår :lol:
Och till handlingarna: JAG är inte alls speciellt vacker som gravid - mer vankande sjöko, om jag får säga det själv :!:
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Stilla

Inlägg av Stilla »

Och vad är det för fult med vankande sjökor????? Va???? :lol:
K-ina

Inlägg av K-ina »

Jag tror det är en milsvida skillnad mellan hur man själv uppfattar sig och hur andra uppfattar en... Jag menar när man är gravid. Jag kände mig som en gravid vankande sjöko men fick faktiskt komplimanger från karlar! :shock: Det händer ALDRIG annars!!!

De kanske tilltalas av just sjökor!???! Eller var det skökor?
Mamma till två pojkar.
Axel född Mars -00 och Gustav född Juli -03
K-ina

Inlägg av K-ina »

Jannika skrev:
K-ina skrev: Lisa och Fredrik är ju med i Evas bok! :D De var bara lite ledsna över att den releasade precis när de funnit Engla... :( Men sånt kan man ju inte styra över. Eller som Lisa kommenterade det:
- Jag står för innehållet i boken även om jag inte känner mig det minsta kåt, glad eller tacksam just nu. :(
Aha! Jag måste kanske titta i boken en gång till innan den blir utlånad... (eller innan nån smyger ner den i väskan utan att låna den för att aldrig återvända... så blygsamma och oärliga är folk!)
Trist för dem att det krockade med Engla... :(
Mamma till två pojkar.
Ewa

Inlägg av Ewa »

Hej hopp, 3 sidor senare. Min logistiska förmåga kan omögligen klara av att avhandla allt som borde avhandlas, så nu missar jag förstås hälften.
K-ina skrev: De kanske tilltalas av just sjökor!???! Eller var det skökor?
:lol: :lol: :lol:
Och Jo Nesbø säger du :-k . Värt att undersöka då. Jag har börjat läsa Leif GW, som jag aldrig brytt mig om förut, men efter makens tjat har jag nu provat. Och rätt ok, även om kvinnosynen gör mig lätt trött emellanåt, måste jag erkänna. Men han har ändå sina poänger och lite spännande är det ju emellanåt.

/LO: Klok är du. Inte det lättaste med allt tjat runtomkring, att finna sig till ro i vad som blir bäst för alla parter, och huvudsaken Ivar blir mätt och du mår bra. Och ingen brådska med det där andra :heart:

Jannika: SVÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅRT avundsjuk på de där karamellerna. Jag KAN inte hitta några här. Och jag vill ha, vill ha, vill ha =P~ =P~ =P~:

Mia: Mums för blåbär. Det har vi i alla fall hittat ett tiotal små pluttiga saker. Blåbärspaj är det godaste som finns. Tror jag.

Anton gull-bus har idag skjutsats till mormor för heldygnsmys solokvist. Disa tycker det är smått orättvist att inte hon också får bo hos mormor lite. Och det kunde hon väl förstås få. Men det blir så väldans ensamt då, och storbusen behöver lite egna äventyr. Men Disa utbrister "Tatta No-o" (Anton hos mormor) sådär 5 gånger i minuten och ser väldans längtansfylld och sorgsen ut. Men inget som inte går att råda bot på med ett kapitel ur Mamma Mu och lite EGNA fikon med grädde :shock: =P~ :mrgreen: (mallig så det förslår). Jäklar vad goda. Vi har haft fikonbusken nergrävd ute, och det har blivit drösvis med fikon, men inga har hunnit mogna. Så i våras flyttade jag in den i växthuset, och nu mognar de ljuvligaste fikon där. Mums!
Mamma till Stora guldklimpen född april -04 :heart: & Lilltufsan född feb -06 :heart:
Jannika

Inlägg av Jannika »

Ah mäh! Och du gnäller över uteblivna karameller när ni har fikon hemma! :shock: :wink: :lol:

Annars har jag en tvättäkta ål i mitt hushåll. Som är i trotsåldern. Intressant kombi. :lol:

I morse kulle det plockas ur diskmaskin med syskonen. Alla drar igång, tom Nella stolpar sig fram med osthyvlar och skedar. Milo pysslar med något annat i rummet bredvid.

- Milo, vi ska plocka ur nu. Säger Jander.
- Hmm... Säger Milo.
- Milo! Du får faktiskt också va me! Ropar Nike.
- Ja-a, jag kommer. Oskyldig min och höjda ögonbryn = the special Milo look.)
- Milo. Kom nu!
- Näe, jag tror inte jag kaaaan de. Säger Milo med beklagande röst.
- Klart du kan, säger pappa som börjar tröttna.
- Näe, för ja ska fissa (fixa) me Nella. Så hon inte bli lessen. Ja ä bussi me Nella ja. Säger Milo och lägger huvudet på sned.

Kan tilläggas att Nella fortfarande stolpar runt med diverse bestick utom synhåll för Milo. :lol:

Humor.

Kram Jannika
Ewa

Inlägg av Ewa »

:oops: Jo. Men karameller är ju så vansinnigt mycket godare än ALLT annat som denna jord har att bjuda på 8-[ =P~

Milo, sköning :lol:. Ålar vet vi inte mycket om i den här familjen. Tyvärr. För jag skulle gärna ha en liten trixare, får jag erkänna. Antons visa var att bryta ihop i tid och otid. Disa blir förbannad. Tror jag. Hon har bara trotsat en vecka 8) - men vad det märks ännu så länge så är hon den starke muskelbyggare jag hela tiden trott att hon är. Men ikväll, i soffan framför "Emil", så började underläppen darra och tårarna rinna och så hulkar hon fram:
- Tatta No-o :cry:
- Jo, det är han ju. Och snart ska du också få sova över hos mormor. Och Anton kommer ju hem imorgon igen :D !
- Blä-Tatta :cry: :evil:, utbrister då världens ensammaste lillasyster. :heart:
Mamma till Stora guldklimpen född april -04 :heart: & Lilltufsan född feb -06 :heart:
Susanne*

Inlägg av Susanne* »

Halloj i regnet :D :heart:
Här kommer ett kort och själviskt inlägg för att berätta att jag då rakt inte alls har tid med datorn idag. :lol: Imorgon ska Askungen nämligen på bal. :lol: :lol: :lol: Nja...inte riktigt med väl flott smokingbröllop på slott i Skåne. Så nu ska här fixas ben, målas naglar, peelas ansikte och lägga fram de fiiina kläderna. Imorgon ska jag till frissan för att fixa håret innan vi kör söderut. Är ju inte alltid (typ aldrig) man är bjuden på sådana här tjusiga tillställningar (och dessutom med övernattning på slottet) så det är roligt. Dessutom den andra aktiviteten på kort tid för mig och maken.

Men, eftersom jag nu har lite tid och inte riktigt orkar börja med fixet så hänger jag kvar lite till. :D

Ewa - grattis till jobbet. De har tur som får dig. Så grattis egentligen till dom. :D :heart:

Nancy sötnos :D Visst har vi båda ljuvliga barn. Och den stora varma ljuvliga raringen var inte alls lika rar när hon tyckte att jag hade varit otydlig och därför hon badade lite längre. Men hon hälsar. Minns förstås er från förra året. Måste säga att för att bara vara 12 år så har hon bra koll på många av er här och "hälsar till alla hon känner". Och Nancy - tack för så fina ord. Ska du säga. Ha! Om det är så som du ser ut när du mår som värst så vill jag gärna vara du. :D :heart: Go mage. :D

Har för övrigt precis avslutat Jo Nesbös Snömannen K-ina. Mycket bra även om jag tyckte att han kanske var lite för detaljrik. Håller nu på med Box 21 som är en vedervärdig men mycket bra bok. Dessutom från verkligheten vilket ju gör mig alldeles förtvivlad. Har också läst Odjuret från samma författare (vilka det nu är, boken är inte här) och vill varmt rekommendera. Även om det känns ända in i märgen.

Åh - jag vill också lära mig att plocka karameller Jannika. har inte ingått i min kustnära uppfostran. Kanske vi kan lägga in det under kackelträffen :?:

Hej Stilla :D

Blomman - uppsatt hår en del men strax nedanför axlarna. :D

Mia - underbara dagar du har. Och faktiskt är jag tom 162 jag med. :lol: :lol: :lol: Sussi däremot. Hon var lång med sina 163. Märk centimeter kan man säg här. :D

LO - härligt att allt känns bättre. Och ljuvliga 4.5 åringar. :heart: Njut och kramas av varandra. :heart:

JennyH - känner med dig. Vet vad ångest är och det är inte lätt. För mig har enda sättet varit att konfrontera det. Om och om igen. Är nog därför jag är så energiskt knasig. :roll: Förstår om du inte orkar. Skicka gärna pm om du vill/orkar prata och annars ser vi hur det blir. :heart:

SusanD - gärna träff. Förstås. Och varmt grattis i efterskott. Du fisk-lejon. :lol: :heart:

Har idag förresten haft årets sociala dag när vi släpat runt hela gänget till nyinflyttade barndomskamrater, gammelfarmor och och :shock: :lol:

Men nu tappade jag tråden :wink: :lol: och hälsar med varma :heart: till alla. Har säkert missat massor och skyller på dagens ego-handlingar.

:heart:
"Det talas för lite om glädjen med barn..."
Tre underbara godingar: 1996, 2003, 2007
*frieda*

Inlägg av *frieda* »

Kort inhopp. Ni kacklar för mycket :x :lol:

Jubel: Benji fick plats på Sandvikens Montessoriskola 8) Det lät inte så för några dagar sen, när jag konverserade rektorn i fråga :roll: Men nu minsann ringde han och deklarerade att Benjamin kunde få börja vid skolstart 25:e augusti. Sååå skööönt. \:D/

Underbara ungar har ni minsann. Trotsare som icke-trotsare O:) :heart:
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Har bara sett att några kommenterar böcker...
Jag har just läst klart en bok som heter Odd Thomas av Koontz. En udda, varm, tragisk, humoristisk skräck-triller. Ja, faktiskt. Bra??? Jo, jag tyckte nog det. Eller i alla fall mysig, om man nu gillar spöken...

Imorgon ska jag och Ivar till BVC. SKa prata lite med sköterskan där, tänkte jag. Om amning, inte amning. Ikväll hade jag ingen lust. Men tillägget blev för varmt och han var ivrig, så han fick lite bröst ändå :lol:

Nu ska jag sova! Gonatt!

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Stilla

Inlägg av Stilla »

*frieda* skrev:Kort inhopp. Ni kacklar för mycket :x :lol:
:lol: instämmer...
Jubel: Benji fick plats på Sandvikens Montessoriskola 8) Det lät inte så för några dagar sen, när jag konverserade rektorn i fråga :roll: Men nu minsann ringde han och deklarerade att Benjamin kunde få börja vid skolstart 25:e augusti. Sååå skööönt. \:D/
Grattis!!!

Böcker! Kul!
Jag har just läst Korset och stiletten av David Wilkersson. Läste den som tonåring, och hittade den på loppis nu för inga pengar alls. Intressant att läsa den igen nu drygt 20 år senare. Sann historia om hur ett gäng kristna hjälper unga narkomaner i New Yorks slum på 60-talet. Bra bok! Undrar om det finns nån bok om vad som hände sen?
Stilla
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

:shock:

omöjligt att hänga med... saker jag missat...? Bilfråga, av vem? var? :oops: vi har iaf en chevrolet transport, köptes inför senaste utökningen av familjen. Vi är suuupernöjda.
Träff...? VAR? När? JA!!!! såklart! (Eller är det träffen hos mig som är på tapeten igen...? :lol: )

/Fjällmor (totally lost and still without router :roll: :? )
Jannika

Inlägg av Jannika »

- Blä-Tatta , utbrister då världens ensammaste lillasyster.
Lilla Disa då! Vicket elände. Ett dygn är lång tid när man är liten förstås.

Ewa, du får komma hit och nosa upp dem med mig! Vi har gästhus på gården till och med. :D Så kan vi ha kurs för Susanne*. (Fast ärligt talat känns det inte som om jag är nåt pro, jag mera bara springer på dem eftersom vi är i skogen så mycket. Ihärdighet mer än talang. Morsan däremot! Hon har nog varit kantarell-hund i ett tidigare liv.)

Susanne*, vad du glamourar dig! Det är du som borde ha min champagnefärgade bil alltså? Hoppas det blir precis så lyxigt som det låter. :D

Grattis Benji! (Vilket för övrigt är ett urgulligt namn, historien bakom..?)

LO, Ivar klarar sig ju uppenbarligen utmärkt på tillägg. Om du nu känner dig olustig och låst menar jag.

Vad ni hinner läsa allihopa! Det är inte min gren i mitt nuvarande liv men snart måste jag men då blir det fakta. Fösta boken heter Lära barn skapa. Känner mig kritisk innan jag ens sett boken. Behöver de lära sig det? :roll: Ja, tydligen om nån knåpar ihop en hel bok i ämnet. Jag ska försöka vara lite mer open-minded här. O:) :lol:

Puss till Fjällan! Ingen idé att försöka hänga på med eller utan router, haha! Let it flow, vi älskar dig ändå. :heart:

Jösses vad det öser ner här! Jag anar att kantarell-himlen öppnar sig. Skogen kommer att explodera i gult efter den här blötan.

Kram! Jannika
*frieda*

Inlägg av *frieda* »

Jannika skrev: Grattis Benji! (Vilket för övrigt är ett urgulligt namn, historien bakom?)
Benji, som är en förkortning av Benjamin.... Nää, vänta, jag tar hela historien ifrån börja:

Hrm hrm: Den 21 mars 1961 föddes min mor, som redan på förhand var en son och hette Benjamin, enligt min morfar. Morfar hade ett gäng döttrar sedan innan och ville naturligtvis helst se att det blev en pöjk den här gången. En som kunde ta vid där han slutade och bla bla bla bla :roll: Tji fick han, för "grabben" var en tös och gubben blev så bedrövad att han lämnade sin nyförlösta hustru där hon låg och gick de dryga milen mellan Sundsvall och Timrå hem. Stackarn :twisted:

Ett antal decennier senare var det jag som var på tjocken, flyttade från min dåvarande sambo som "inte känner mig mogen för föräldraskapet" och hem till morsan. Vi slöt genast upp om en pakt, blev det en pojk skulle han heta Benjamin. En pojk blev det :D

Första dagen efter hemkomsten från BB fick Benjamin smeknamnet "Benji" av min hemmaboende lillebror ( som f.ö. heter Nils och det är ju också ganska gulligt tycker jag O:) )... Benji blev det sedermera och det är väl nästan bara mormor som envisas med "Benjamin" :roll: :lol:

Nästa skrot, om det blir något och om det är en han ska heta Emmanuel "Manne" ;-)
K-ina

Inlägg av K-ina »

Hej hopp i regnet!

Måste bara kasta mig in och be er be böner, dansa soldanser mm. om att regnet ger sig till ikväll. Iallafall över Örebro!

Jag ska ut och roa mig. Konsert med Winnerbäck mfl. och jag minns verkligen inte när detta skedde senast. Kanske var det Thåström-99???!!!!! Nu vill jag slippa paraply och annat skit!
Mamma till två pojkar.
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"