Nu skall här sovas!

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Ewa

Inlägg av Ewa »

Jubel och applåder över hur ni proffs har fixat detta på en kafferast, som det synes =D> :thumbsup: \:D/
pappaCalle skrev: En sidoavvikelse men Jakob bajsar nu så in i bänken att det nästan jämt kommer upp på ryggen. Man ser hur han blir inåtvänd och stonkar och trots att jag försöker tänka på att inte greppa honom så att det trycks upp så kan man ge sig :twisted: på att han lyckats trycka upp det över blöjkanten. :shock: (det är ju inte längre den kesoliknande crème fraiche doftande bajsen utan jag undrar ärligt talat hur en så liten kropp får plats med så mycket s**t.)
Jomen, visst är det ett märkligt fenomen. Varenda body från den tiden har en snygg liten rand som extrapiff där i blöjlinningen ungefär... :roll: Så småningom går det turligt nog över 8)

Kram på er hela familjen :heart:
Mamma till Stora guldklimpen född april -04 :heart: & Lilltufsan född feb -06 :heart:
MammaPetra

Inlägg av MammaPetra »

Hej!
Vi är nu inne i uppföljningsveckan med sista dag torsdag. Det går riktigt bra, visst det är lite protester vid varje läggning men de går snabbt förbi och J har tre nätter i rad sovit sina 11.15h tills vi väckt honom. Fantastiskt :!:

Vi ska åka iväg onsdag morgon vilket innebär att det kommer att bli Jakobs första prövning att sova på en ny plats, i resesäng samt att dagslurarna skall tas i barnvagn. Å så ska det bli, vi har verktygen och J förutsättningarna :!:

Så till min fundering:
Onsdagens första lur kommer att bli i barnvagnen då vi är på färja (till Gotland), det är uppföljningsveckans 6:e dag. Bör vi tex på tisdag köra alla lurarna hemma för träning, eller ska vi avvakta så länge som möjligt så att rutinen har hunnit få sig ytterligare en dag. Det blir ju nytt för honom att sova i barnvagnen oavsett var vi fysiskt kommer att befinna oss :?: .

Å så själva mörkläggningen i barnvagn, ska jag satsa på att få det så mörkt som möjligt? Tänker mig att dubbelvika ett mörkblått lakan som vi har över hela vagnen.

Vad tycker ni?

Hälsningar Petra
Mamma till Jakob, född 080130
Tim, född 090816
ilindstrom

Inlägg av ilindstrom »

Onsdagens första lur kommer att bli i barnvagnen då vi är på färja (till Gotland), det är uppföljningsveckans 6:e dag. Bör vi tex på tisdag köra alla lurarna hemma för träning, eller ska vi avvakta så länge som möjligt så att rutinen har hunnit få sig ytterligare en dag. Det blir ju nytt för honom att sova i barnvagnen oavsett var vi fysiskt kommer att befinna oss .
Jag skulle inte öva dagen innan utan på färjan fram med vagnen och vagna honom lugn, gärna i ett mörkt och lite lugnare hörn om det går. Om något skulle strula så tänk en gång är ingen gång utan fortsätt följa schemat så ska du se att det kommer gå kanon. :wink:
Å så själva mörkläggningen i barnvagn, ska jag satsa på att få det så mörkt som möjligt? Tänker mig att dubbelvika ett mörkblått lakan som vi har över hela vagnen.
Låter bra tycker jag. :thumbsup:

Sedan vill jag bara säga att jag tycker in har kura superbra. Håll upp den attityden så kommer han sova vart som helst.

hälsningar :heart:
Ida
Storbus :heart: -02
Mellanbus :heart: -04
Lillbus :heart: -07

www.sovgott.net
MammaPetra

Inlägg av MammaPetra »

Tack O:) :oops:
All hjälp och stöttning i forumet har varit ovärderlig, jag tackar och bockar djupt för er tid och engagemang. Å till alla hjärtebarnskontrollanter, ni gör verkligen ett kanonarbete :!: =D>

Å allt tack vare AW, stort TACK till dig [-o<

För övrigt var det inte ett pip vid läggningen ikväll :thumbsup:
Dammsugaren har blivit min bäste vän :wink:

Ok, då kör vi "live" då vi är på färjan, vi har hytt så jag tänkte att ta med en hårfön för lite hushållsljud :D

:arrow: Jag har en liten fundering kring allra första vagningen:
Jag tänkte att jag gör som jag brukar vid läggning i sängen, alltså tillrättal, solfjäder, ramsa, ev. hushållsljud. Jag tänker att själva vagningen är väl samma som buffningen, å den har jag ju stoppat i verktygslådan att använda vid kris?

Hälsningar Petra
Tim, född 090816
Susanne G
Kontakt:

Inlägg av Susanne G »

Hej Petra!

Vilket fantastiskt jobb ni utfört. Grattis till sovandet :D

Ja egentligen är ju vagnadet ett slags krisverktyg. Jag tycker gott man kan bjuda på en vagning till söms när det bara är vid vissa tillfällen. 8) Så har jag själva alltid gjort och det har aldrig skadat eller förstört sovandet. :wink:

Känner du att ni inte vill riskera ngt så dra några tag med vagnen och skaka den lite i handtaget som en bekräftelse på att det är sovdags.

Trevlig resa.
Susanne
Susanne G
Dotter född 25/6-04
Kurad vid 4-månader.
Dotter född 31/10 -09. Sm från start.
MammaPetra

Inlägg av MammaPetra »

Hej!
Då bjuder jag på det :D

Tackar å bockar

Hälsningar Petra
Tim, född 090816
MammaPetra

Det var länge sedan!

Inlägg av MammaPetra »

Jag har sagt det förr, jag säger det igen. TACK :!: AW för att du finns.

Jakob som kurades för ca 1,5 år sover som en dröm. :sleep: Nu i jul har han varit hos mormor och morfar och sovit i deras rum i resesäng. Just i skrivandets stund är han hos farmor där han sover i eget rum i resesäng. Behöver jag skriva att det inte är några som helst problem med varken läggning eller uppvak \:D/

Jag berättar och rekommenderar AWs både Barnaboken och Sova-hela-natten för alla nyblivna föräldrar i min omgivning. Det roliga är att det var flera av mina vänner som bara skakade på huvudet när jag för 1,5 år sedan kurade Jakob - vad håller hon på med :?: Nu är det flera av de ömma vännerna som frågat hur jag gjorde med Jakob och själva kurar barn nr.2. :D Summa kardemumma, läs på och bestäm dagen D och snart har du också ett liten älskling som sover hela natten. :thumbsup:

Å så måste jag ju berätta att lillebror Tim 4,5 månader är inne på 2:a dagen i kurningen. Inatt sov han 8,5 h i sträck, =D>

God fortsättning på det nya året :heart:
Petra
Tim, född 090816
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

:D

Härlig läsning!

Dela gärna med dig i den klistrade tråden om livet efter kuren, till inspiration för andra som ligger i startgroparna:

http://www.annawahlgren.com/forum/viewtopic.php?t=2010

Kram och grattis till ett fantastiskt jobb!

Mia
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"