Så då har vi börjat!
Fråga:
Jakob sover lur i sin säng, har jag förstått det rätt att det är samma process på dagen som på natten fast med annan ramsa, då vi har "natti natti" i nattramsan? Alltså tillrättaläggning, buffning (1:a dagen), solfjäder, ramsa ut x 4, bekräftelse osv även på dagen ?
Rapport från första natten:
18:50 - 19:30 Lägger till rätta och buffar i ca 40 minuter, tills han är riktigt sömntung och har lugnat ned sig och andningen har gått ned till viloläge. Ramsar ut. Tyst. 19:34 Bekräftar x 4. Tyst. Misstänker att jag buffade för länge då jag väntat mig starka protester.
21:59 Jämrar sig, tillrättal, buff x 4, ramsar ut. Börjar klaga högt, men skriker inte. Jag fösöker skapa dialog i olika tonlägen, påminner x 3.
22:07 Bekräftelseramsa, klagar, jag avvaktar kort, tyst, ny bekräftelseramsa, tyst 22:09.
22:19 Gnyr, vet ej om han vaknat men jag kör tillrättal, buff x 4, ramsa x 2 och bekräftelse x 2. Tyst.
23:20 Gnyr lite, samma som 22:19
02:13 Gnyr lite, samma som 22:19
02:26 Klagar lite halvhjärtat, tillrättal, buff x 8 , 2 x ramsa, 2 x bekräftar. Tyst.
04:00 - 05:52 Här är det klagomål med tillrättal, buff, solfjäder, ramsa, påminnelse, bekräftelser om vart annat med få ihållande tystnader. Jag tycker dock att vi fick till en dialog flera gånger och klagomålen var liksom "ok". Jag skapade ett ganska bra lugn innan jag tog upp honom 05:52.
Puh, första natten avklarad
Jag tyckte natten flöt på bra, vargtimmarna var min "prövning". Jakob har tidigare plockats över från sin spjälsäng till att sova med mig då, så det kanske förklarar saken
Kommentarer, tips å råd tas tacksamt emot
Hälsningar Petra