Vardag med Ivar

Barnavårdsforum. Standardmodellen och andra råd och dåd i Barnabokens anda
Skriv svar
Nancy

Inlägg av Nancy »

/LO skrev:Jag har sytt min BH i fleece. Täcker hela brösten och lite till, känns skönt. och jag slipper gå runt i en fleece-tröja när det är 25 grader varmt ute.
Ja, jag vet inte jag men det låter onekligen en smula elegant att svassa runt i fleece-bh sådär :wink: 8)

Du låter lite piggare/gladare i ditt sista inlägg, skönt :heart: Inte för att jag tror att du varit under isen men det lät ju inte vidare kul med blodklumpar :( Hoppas att ni snart får ordning på alltihop. Det får ni säkert.

Ser fram emot att följa denna tråd för du lovar väl att hålla oss uppdaterade :?:

Kram från Nancy
ps. Log en hel del när du beskrev besöket från bvc och hur träffad du måste känt dig. Not :wink: 8)
Nancy

Inlägg av Nancy »

Äsch, det bidde dubbla inlägg. /LO, kan du vara snäll och rensa din egen tråd från mitt nedskräpande [-o< :evil: :?:
Emma80

Inlägg av Emma80 »

Vad roligt att läsa om er nya vardag! Låter mycket bra (nästan) allt. Känner alltför väl igen mig i bröstproblemen, men ni verkar ju redan vara på rätt väg.

Stort grattis!
Kram Emma
:heart: Emil född 070510 :heart:
:heart: Elias född 081005 :heart:
TorsMamma
Forumets ordförande

Inlägg av TorsMamma »

Hej /LO,

Vill bara hälsa dig välkommen hit till oss på späda och små. Det skall bli underbart att få följa er på er resa! :heart:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Hej igen.
Sitter här i natten och pumpar. Igår började mitt högra bröst krångla igen. Och det gör FÖRBANNAT ont.
Det är rödflammigt på undersidan och ytan känns som öppet sår. Vårtorna är i princip läkta och vänster funkar. Så där kan det nog kunna bli amning snart.

:twisted: Jag vill inte ha det såhär :cry:

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Nancy

Inlägg av Nancy »

:( Kan inget om sånt men jag tycker inte alls att det låter bra, så skall du väl inte behöva ha det :(

:heart: Nancy
Gäst

Inlägg av Gäst »

:(
Finns det någon du kan rådfråga om hjälp? Bvc? BB? Barnmorskan på mvc? Vem du känner mest förtroende för... Du har ju haft såhär några dagar nu, verkar jättejobbigt. Du vet att du kan ta alvedon, va?

Stor kram från Jenny
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Tack söta ni!
Jo, jag ska ringa amningsmottagningen idag. de tillhör BB. Har pratat med dem ett par gånger, så de har bakgrunden. Ska höra om de har någon läkare där...
Nu pumpar jag igen och ska duscha och käka frukost. Sen får vi se vad som händer.

/LO
Lotta, mamma till
Nytt fotoalbum
wifsta
Kontakt:

Inlägg av wifsta »

Hur går det, LO? Tänker på dig (och minns - även om jag bara besvärades av sår och blodiga vårtor...)

Känner igen mig i din beskrivning av BVC-besöket, min sköterska sa ungefär detsamma, hon var också intresserad av larmet och hade ingen aning om att de fanns att köpa på marknaden utan trodde att det var förbehållet landstinget för uthyrning :?
Mamma till vackra VERA f 080424 (v 40+6)
och allvarlige ARON f 100725 (v 39)
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Nu har jag varit på Amningsmottagningen. Ringde på förmiddagen och fick en tid kl 12.
Lätt stressad var BM när hon kom, men tog hand om mig så väl!
Hon kollade mina bröst, tog febern (ingen just då), konstaterade att det fanns mat (jag läckte så hon tog fram en blöja till mig ;) :lol: )
Sedan ville jag att vi skulle kolla hur Ivar tog. Han sov som en gris och var måttligt intresserad av att bli väckt - och mat :shock: :roll: - ni är inte kloka tycktes han tänka. Men så småningom väcktes intresset och han tog i alla fall bröstet.
Han suger för grunt. Jag fick lite råd, framför allt att trycka dit honom så fort han gapar. Vi fick till det ett par gånger.

Hon tyckte att jag kunde använda amningsnapp för att skydda vårtorna mot hans bett och grunda sug. Det är lättare att släppa och ta nytt tag.
Jag fick en flaska nässpray med oxitocy som ska öka flödet och ta bort propparna i gångarna.
Hon ska ringa imorgon igen för att höra hur det går.
Och nu, hemma, har jag ammat ett helt mål - ja eller en stund för bebis somnade som en gris igen...
Men JAG VÅGADE!!!! Är stolt över mig själv. :D \:D/

Nu har jag lite feber igen. 38 grader ungefär. Men BM ville att jag skulle ta ipren tre gånger omdagen några dagar nu, så att det får chans att läka ut.

Jag ser en ljusning! Det känns så skönt! :D Inget är ju färdigt, men jag har gott hopp!

/LO
Lotta, mamma till
Nytt fotoalbum
TorsMamma
Forumets ordförande

Inlägg av TorsMamma »

Härligt Lotta att du fick bra hjälp. Jag blir så glad för din skull! :lol:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

:heart: :thumbsup:

Kram vännen :!:
/Fjällmor
Gäst

Inlägg av Gäst »

Vilken fin hjälp du fick av amningshjälpen.

Jag trodde typ bara att de gav råd som: Amma du bara, så går allting över..

Jag skulle ha haft de där råden förstår jag nu, om nässpray, för jag upplevde att det bara typ rann från en enda mjölgång per vardera bröst. och hur länge jag än ammade, så öppnades aldrig fler mjölkgångar....

Kram på dig och Ivar och övriga familjen, jag tänker också följa med på er resa här på späda och små :wink:
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Nu sitter jag här igen med min pump. Inatt gick det inte alls. Ivar vägrade ta ett bra tag.
Jo, jag vet att barn inte vägrar något... Men det är som han inte KAN. Han gapar stort, men så fort bröstet kommer in i munnen så kniper han ihop hårt och med underläppen inåt. OMÖJLIGT att få ut.

Ska prata med BM imorgon igen. Får se vad hon säger.

Gonatt i natten!

/LO
Lotta, mamma till
Nytt fotoalbum
Tessan
Kontakt:

Inlägg av Tessan »

Hej /LO!!

Kollade ni tungbandet när du var på amningshjälpen?
Om underläppen inte riktigt vill kan det ju kanske bero på det.
Rasmus fick heller inte något bra tag innan dess.

Kram Tessan :heart:
Mamma till Emma 050530 & Rasmus 080321 Sthlmsbo

Emmabilder :heart:
Skriv svar

Återgå till "Späda barn och små (nyfödd till 1år)"