Lurarna däremot har fungerat otroligt bra!
Första luren. Jag lägger honom strax före 9 för då är han så trött att han nästan somnar sittandes. Jag solfjädrar en stund och ramsar ut. Han protesterar vilt och får en högljudd ramsa till svar som han accepterar. Somnar själv kl 9 prick
Andra luren. Även långluren funkar fint och lilleman somnar själv fem i 12 efter en solfjäder och en ramsa. Sover 1½ timme och vaknar själv på utsatt tid.
Tredje luren. Läggs glad i sängen 15.30 Solfjäder, ramsa ut, sen protest. Påminnelseramsa 15.32 Bekräftelseramsa 15.34.
Jag lägger honom 18.58, ger en solfjäder (som inte var tillräckligt lång kände jag direkt när jag släppte och gick ut). Han skrek upp sig och ramsan tog inte så jag gick in och gav en solfjäder till. Den funkade fint och jag kunde snart ramsa mig ut. 19.07 sover han.
Utvärdering: Jag VET att det är för tidigt att utvärdera något alls faktiskt. Vi har precis börjat och kan stöta på många problem de kommande dagarna/nätterna, men jag vill ändå tro att Alexander faktiskt har fattat galoppen ganska omgående. Det känns skönt att ha skippat buffandet redan och bara använda solfjädern som krisverktyg. Det känns skönt att det räcker med den och att ramsan verkar börja ta. Däremot så är han lite ledsen när jag väcker honom efter lurarna och det är svårt att få honom glad innan jag tar upp honom. Jag gissar att det beror på att han faktiskt inte alls vill vakna, utan sova mer eftersom han är så trött.
Nu ska jag själv lura lite i soffan, för jag fick bara en timmes sömn i morse. Maken har lovat att väcka mig vid minsta pip från sonen.